INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20100623

Productivity Photography Contest 2010 (F)

Akhir sekali adalah gambar pemenang Productivity Photography Contest 2009. Tentu ramai yang tidak sangka bahawa gambar no. 1 adalah pemenang tempat pertama. Menang kerana gabungan yang sesuai antara tema, tajuk dan gambar yang amat menarik.
09 Berseronok ditempat yang telah tercemar.
08 Berihat ditempat yang tidak tercemar. Kawasan nampak bersih dan menarik. Jika ada satu dua sampah tentu menjejaskan gambar ini.
07 Gambar sebegini hanya dapat difahami jika ada penerangan yang jelas tentang gambarnya.
06 Harimau yang kurus kerana kuran makan, pokok kayu yang telah ditebang dan akan mengancam masa depan. Sang Harima seolah-olah terbayang masa depan harimau-harima diseluruh duni yang semakin sedikit kerana diancam oleh manusia.
05 Pemandangan dasar laut di Sabah.
04 Bumi, kehidupan dan tumbuhan.
03 keindahan yang sesuai untuk dilawati.
02 Banyak ikan yang mati. Ikan adalah sumber makan kita. Jika kita tidak menjaga alam kita, banyak sumber makanan kita akan pupus. Bagaimanakah peluang masa depan genarasi muda 100 atau 200 tahun mendatang. Apakah yang akan mereka makan.
01 Gambar yang menjadi pemenang pertama ini tidak banyak warna dan tidak ceria. Warna ini amat sesuai untuk mengambarkan air muka dan perasaan sang monyet yang terpaksa membesarkan anak-anak dalam suasana yang semakin tercemar dan tidak selamat.

No comments: