INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20111212

Usik Ular di Teluk Cempedak

 1. Jika anda berkunjung ke Telok Cempedak Kuantan Pahang pada sebelah malamnya, anda mungkin berpeluang bertemu dengan kumpulan pemelihara ular. Mereka akan memberi peluang kepada pengunjung untuk menyentuh dan bergambar dengan ular-ular mereka.
 2. Ular-ular tersebut mereka bela sebagai hobi sahaja. Tiada pihak yang menaja atau membayar mereka untuk aktiviti ini. Namun begitu, jika ada pihak yang ingin menjemput mereka membuat pertunjukan mereka tidak keberatan menerima undangan. Kumpulan pemelihara ular dari pelabuhan ini tidak menetapkan bayaran untuk sesi pertunjukan ular mereka. Terserah kepada penganjur untuk menetapkan bayaran berdasarkan persetujuan bersama.
 3. Wang bayaran hasil pertunjukan ular tersebut akan digunakan untuk membeli makanan untuk ular-ular mereka. kebiasaannya mereka menggunakan wang dari pendapatan tetap masing-masing untuk menyara ular-ular mereka.
 4. Ular-ular yang dibela oleh mereka adalah ular yang tidak berbisa.
 5. Orang perempuan berani usik ular.
 6. Kanak-kanak juga tidak takut usik ular.
 7. Mula-mula memang ada rasa takut.
 8. Pelancung luar negara juga berani usik ular.
 9. Selain dari ular, ada juga antara kumpulan ini yang memelihara arnab.
10. Baby juga tidak takut usik ular. Anda bagaimana?

Link:

No comments: