INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20130125

B20 Laksamana Bentan dan Sultan Mahmud mangkat dijulang


Laksamana bentan@tun abd samad adalah waris keturunan(cucu cicit) dari tun perak(bendahara Melaka). dia menjadi bendahara dipattani (bendahara pattani 3)dan berkhawin dengan warisnya disana.melepaskan jawatan bendahara(menbuang diri@khasaf) dan mengikut anaknya,(tun salehuddin yang membuka temerloh@semantan memakai gelaran tok bangau 1 atau imam barat).

+++Orang besar berempat dato maharaja perba jelai  dari susur keturunan tun abd samad@bendahara pattani 3

***perkelahian laksamana bentan dengan sultan Mahmud mangkat dijulang adalah satu fitnah yang dilakukan oleh pengkianat dari dalam yang dengki  dan melagakan akan kedua bersaudara ini.

Wahai waris dari kedua saudara *laksamana bentan dan sultan Mahmud mangkat dijulang,,, tuan dan puan adalah bersaudara dan sealiran darah,,, berhentikanlah bersengketa dan  bersangka-sangka. Tuan dan puan hanya membazir masa je berburuk sangka.

No comments: