INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH

20130128

F5 Dialog dengan Aki


Ng;”salam aki”

Pa/p.3;”salam,dari mana, apa hal nya ni?

Ng;”koi dari sana, orang kat sana tunjuk dan suruh jumpa awok, aki.

Pa/p.3;”ya lah,awok dah rata memungsing. awok asal mana?, awok nak tahu cerita apa?

Ng;”koi ni dari direlir (sebelah hilir dan silah koi), nak tahu cerita pasal orang semantan, sebab koi tengah susun salasilah orang pahang ni.

Pa/p.3;”koi tak tahu tu, koi bukan puak tu, koi pun menumpang je.(semenda je)

Ng;”takpa lah aki, awok cerita jelah apa yang awak punya (yang tahu).

Pa/p.3; kata dan ceritanya;”moyang koi asal brunai, datang lari kemari dari orang putih dan dia orang tu lima beradik, empat laki-laki dan se perempuan. Sorang disana, sorang disini, sorang di senun, sorang balik ,entah hidup ke, mati ke ,wallahualam dan sorang perempuan tu tak gi kone-kone, ada di brunai tu lah.

Pemegang amanah/petugas.3;(pahang)

No comments: