KOMEN HEBAT DARI PENGUNJUNG BLOG INI.

zulkefli Ahmad Razali said...Apa yang sebenar dimahukan ?apakah untuk menaikkan byk benda yang tak betul? Byk yang katanya tahu,pandai tapi semuanya tak mengerti apa dimaksudkan atau yang tersurat serta tersirat. Biarkanlah ia mencari cari jalan,kerana tiada usaha yang mudah untuk berjaya kerana semuanya itu kehendak allah. Jgn hanya pandai berkata kata tapi hakikat nyatanya ada sesuatu yang terselit serta punya kepentingan. Maka kajilah dulu sebelum menyatakan kerana zaman sekarang byk tipu daya dari yang benar....06:50

Ibnu manaf said...assalamualaikum tuan laman pahang menggeletek hati saya baca post tuan2 ni semua dalam mencari ni bro...,lu tak boleh sombong bongkak takabbur suka suki lu aja campak pergi jauh Batin Terjali,lu orang ingat orang tua tu suka - suki pecah2 anak Maharaja Alif tu.... dah jumpa ke Biduanda Waris Nan Jerneh Luak Jelebu?? dah bukak ke terombo Biduanda Waris ngan waris tetua?? jangan luper ada ungkapan kalau tok undang jelebu naik "waris sarin putus2 adat,waris kemin berterabur adat,waris jelebu tersusun adat" schantekkk lu susun ayat kat sini fuhhh....bravo3 naik menggerutu wa tengok....sorry lah bahasa kasar. 11:55

Ibnu manaf said...tahu pun ad rahsia dalam rahsia saya bukan suka hati je nak sauk sana sini saya tanya dengan sopan,jawab dengan sopanlah. tahu pun orang tua2 berpusing sana sini mencari maklumat. dalam berpusing mencari maklumat mereka berapat kaki,peha ke peha,berbisik kalau perlu tahu pun ada yg macam2 niat. yg ad "niat" tu manusia,pihak tuan sendiri pun manusia.jngan lupa hakikat tu ye :) tahu pun ada kisah yg disimpan orng2 tua tapi kenapa tak terfikir ada banyak lagi maklumat yg tak terkumpul dari yg sedia ada sedapkan menunding jari?? :) semoga terbuka seluas-luasnya cara pihak tuan meneliti keadaan dan maklumat semoga Allah membuka Rahmat seluas-luasnya pada pihak tuan "hakikat diri manusia" sila jangan lupa perkara itu terpulanglah pada tuan,saya benar2 sakit hati dan terkilan dengan sikap tuan mana perginya integriti sebagai "pemegang amanah"? dalam hal perkara2 ni,ada ramai lagi di luar sana yg memegang amanah(sila ingat tu :) ) jazakallah...18:04

Koment pilihan. ANGGAPLAH APA YANG MEREKA TULIS ADALAH BETUL SEMUANYA. Batalkan niat anda untuk terus mambaca disini.

20130128

F5 Dialog dengan Aki


Ng;”salam aki”

Pa/p.3;”salam,dari mana, apa hal nya ni?

Ng;”koi dari sana, orang kat sana tunjuk dan suruh jumpa awok, aki.

Pa/p.3;”ya lah,awok dah rata memungsing. awok asal mana?, awok nak tahu cerita apa?

Ng;”koi ni dari direlir (sebelah hilir dan silah koi), nak tahu cerita pasal orang semantan, sebab koi tengah susun salasilah orang pahang ni.

Pa/p.3;”koi tak tahu tu, koi bukan puak tu, koi pun menumpang je.(semenda je)

Ng;”takpa lah aki, awok cerita jelah apa yang awak punya (yang tahu).

Pa/p.3; kata dan ceritanya;”moyang koi asal brunai, datang lari kemari dari orang putih dan dia orang tu lima beradik, empat laki-laki dan se perempuan. Sorang disana, sorang disini, sorang di senun, sorang balik ,entah hidup ke, mati ke ,wallahualam dan sorang perempuan tu tak gi kone-kone, ada di brunai tu lah.

Pemegang amanah/petugas.3;(pahang)

No comments: