INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20130204

F7 Dialog dengan Mok Su


Ng;” salam mok su.

Pa/p.5 salam, masuk lah (masuk je kali pertama, kome kena bambu dulu, sebab anak sedaranya dah lama tak datang  melawat, jadinya yang koi ni mengikut anak sedara dia, kena bambu juga lah, apa nak buat, siapa suruh koi ikut kan?)dan lepas dia basuh anak sedara dia, dia tanya lah koi.
 Katanya;”mu orang bugis ke?

Ng;”entahlah, koi tengah siasat lah ni.

Semasa anak sedaranya pergi ketandas, dia pun bercerita, katanya,”mok su dah tengok dah salasilah tok janggut tu, dok dalam peti kayu di dalam…, mok su mintak nak tengok, peti tu berjaga rapi , orang lain tak boleh tengok lepas mok su tu.(ceritanya diputuskan, apabila anak sedaranya keluar dari tandas dan dia bawak cerita lain).

pemegang amanah/petugas.5;(kelantan)

No comments: