INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20130329

J28 ENAM ORANG PERDANA MENTERI MALAYSIA

Salam,

maka fahamilah oleh tuan hamba saudara neguai..

maka Tok Seguntang mengutus Tok Putih Tiga Beradik itu, apakah mereka datang bertemu dengan tuan hamba untuk suka-suka, atau mahu menyampaikan amnah dan amnat untuk duduk perkara ini, Lembaga Dato Nan Tujuh maseh bersidang untuk mengetahui dimana punca silapnya duduk perkara ini..

PERADAPAN MANUSIA...

Raja Alam Pagar Ruyong ketika ditemuai oleh rombongan kami berpesan jika dibangunkan KERAJAAN JELEBU, MAKA BANGUNKAN JUGA KERAJAAN PAGAR RUYONG dengan 56 buah Kerajaan Raja-Raja nya...

Kehadiran PUTERI LAUT SELATAN menemuai hamba menyampaikan hasrat untuk menemui anak cucu cicitnya di Tanah Jawi..

Malaikat nan Empat yang mengiringi Nabi Allah Adam A.S disoal oleh Allah SWT kenapa membiarkan Keturunan Nabi Allah Adam A.S di persendakan, malahan diantara malaikat nan empat itu berpaling pada Raja Iblis ( sebelumnya adalah Penghulu kepada Segala Malaikat )..

PUTERI BUIH dengan tugasnya...

Satu daripada Kaum Bunian berpaling tadah dan menyertai Raja Iblis...

maka apakah Tiga Tok Putih itu tidak menerangkannya kepada tuan hamba....

Yang hamba pinta hanya SATU PERKARA KEPADA ALLAH SWT, SEBELUM BUMI INI DIBELAH, BERHENTIKAN PERGERAKAN BUMI INI, DIMANA TURUN NABI ALLAH ISA kemudian Nabi Allah Musa dan Nabi Allah Ibrahim..

mereka memohon DUNIA BARU..maka DUANI BARU YANG ADA DIDALAM KITAB AL QURAN NUR QARIIM cuma SYURGA DAN NERAKA..

maka tidak lagi disebut DUNIA BARU sejak teguran itu dibuat...

tugas hamba hanya jurutulis, maka tugas tuan hamba, tuan hamba jualah yang tahu....

ENAM ORANG PERDANA MENTERI MALAYSIA diberi NAMA RAHMAN ATAS NAMA ALLAH SWT untuk mengurus dan mentadbir negara dan negeri ini, tetapi bukan untuk dijual dan dimiliki untuk diri sendiri dan kroni demi kepentingan peribadi dan politik,

banyak penswastaan dibuat tetapi siapa yang memilikinya, sedangkan TUJUH SYARAT PEMBERIAN KEMERDEKAAN TANAH MELAYU, semua hasil bumi dimiliki oleh negara untuk hamba rakyatnya...

maka nama RAHMAN itu disemak semula
R = TENGKU ABDUL RAHMAN
A = ABDUL RAZAK
H = HUSSEIN ONN
M = MAHATHIR
A = ABDULLAH
N = NAJIB

Maka Allah Tinggi memutuskan N itu TITIK ATAU NOKTAH, maka tidak hairanlah pergolakan POLITIK TANAHAIR SEKARANG INI BERGELORA...

tetapi PERINGATAN TELAH DISAMPAIKAN KEPADA
-RAJA-RAJA MELAYU,
-MUFTI,
-JABATAN AGAMA NEGERI,
-MENTERI BESAR,
-ANGKATAN TENTERA DIRAJA MALAYSIA,.
-POLIS DIRAJA MALAYSIA,
-DATO UNDANG NAN EMPAT,
-DATO DATO LEMBAGA TIANG BALAI...

tugas hamba kini berundur, kerana Dato Lembaga Nan Tujuh Bersidang, Maka Dato Seguntang telah nmenyampaikan isyarat melalui Tok Putih Tiga Beradik itu kepada tuan hamba..

wassallam.    

Mon 2-Apr-2012 16:51
Posted by:Tengku Arian Kirana

2 comments:

zulkefli ahmad razali said...

Assalammualaikum...

Apabila kalam allah telah tertulis maka itu adalah kehendak allah. Tidak perlu menyalahkan sesiapa tapi hakikatnya manusia zaman sekarang yang terlalu rakus akibat mengikut dek zaman. fikir2kan apabila berkata kata kerana lidah lebih tajam dari pedang inikan pula suratan tangan yang menulis. Sekira tidak faham serta tidak mengerti akan hakikat yang terjadi sebab dan musabab serta hikmah yang allah taala turunkan sesuatu kejadian lebih baik berhenti dari di teruskan. Kelak binasa badan. Tidak semudah ungkapan dari pengertian. Fahami dan selami baru di temu apa itu erti kehidupan. semuanya kerana allah barulah aman.

lp said...

Terima kasih kepada zulkefli ahmad razali kerana berkongsi ilmu.

Apa yang diluahkan oleh Tengku Arian Kirana juga menarik.

Harap kita akan sama-sama dapat ilmu yang manafaat.