INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20130512

M2 Manusia

*MANUSIA

Ketahuilah tuan dan puan,,, kita , bila beranggapan yang kita dari susur keturunan yang baik-baik, maka hendaklah  dengan dapat, seboleh-bolehnya mengambil tahu dan cuba mencapai dan mengesahkan perkara yang sebenar dan bukan hanya bersangka-sangka semata-mata. Dan juga tidak berputus asa dan hendaklah berharap yang allah akan memberi pertunjuk kepada kita perkara yang baik itu.

“Apa ada pada nama?” Atau “kita semua manusia dari keturunan adam as” Ayat-Ayat itu sentiasa digunakan oleh mereka-mereka yang sebenarnya… , ayat berputus asa dari rahmat allah.

Nabi adam dan hawa ada 20 pasang anak kembar[mengikut sirah yang ada diterbitkan oleh ulamak indonesia]. Dan ramai darinya telah luput dari muka bumi semasa bah besar zaman nabi nuh, dan yang tinggal hanya 80 orang sahaja dan dari 80 orang ini lah membiaknya umat manusia yang ramai diatas muka bumi ini.

Yajuj dan majuj itu pun asal keturunan dari sumber yang sama tetapi mereka ini adalah musuh islam[allah] dan manusia lain di akhir zaman [rujuk sirah @hikayat iskandar zulkainal] dan tengok dari siapa keturunan mereka.

Dajjal itu pun asal keturunan dari sumber yang sama tetapi dia ini adalah wahid musuh islam (allah), dari kalangan manusia, yang mempunyai sihir yang terbesar diakhir zaman. Dengan nya lah ,manusia islam yang diketuai oleh imam mahdi akan berperang.

Penasihat kepada dajjal itu adalah iblis dan askar-askarnya itu adalah yajuj dan majuj dan disertai oleh satu kaum dari bangsa jin yang diketuai oleh iblis dan aprit.

Bukan lah perkara diatas yang hendak diketengahkan tetapi perkara lain yang orang beraku-akukan tetapi enggan menerima kenyataan berkenaan perkaranya;

No comments: