INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20130513

M3 SUSUR DUA BERADIK DARI KETURUNAN MUHAMMAD RASULULLAH

*SUSUR DUA BERADIK  DARI KETURUNAN MUHAMMAD RASULULLAH
[dari hussin binti fatimah binti muhammad rasulullah dan berbinkan ali bin abi talib]
[ dari hassan binti fatimah binti muhammad rasulullah dan berbinkan ali bin abi talib]

Syeh abd kadir jalani dan syeh abdullah al qumairi;
Mereka berdua ini adalah dua beradik. Susur mereka berdua memang tidak pernah di ceritakan oleh sesiapapun.
Perkara yang mengatakan  syeh abdullah adalah anak murid kepada syeh abd kadir, hanya lah untuk mengelak dari diketahui oleh musuh islam pada masa itu dan mereka dari keturunan( hussin bin fatimah binti muhammad rasulullah dan berbin kepada ali bin abi talib)[keturunan ahli bait]… juga tidak dan memang disengajakan, tidak diberitahu walau pun kepada anak-cucu-cicitnya sehingga……,[pemegang amanah waris yang tersebut dengan terpaksa…, bagi memperbetulkan waris-waris keturunannya]…, kisah mereka terbuka adalah disebabkan waris keturunan mereka ini ramai yang telah lari@ menyimpang dari landasan sebenar islam[tarikat ilmu dan kumpulan]. Dan kebanyakan dari mereka mengangap  kedua syeh yang tersebut adalah guru semata-mata dan bukannya  moyang keturunan mereka. Oleh sebab itulah waris mereka dizaman akhir-akhir ini, ramai yang tidak keharuan fikiran dan tidak dapat bersandar tegak dan juga tidak lagi mampu mendukung amanah yang telah dibawa oleh moyang mereka. Kerana mereka tidak mahu mengaku yang moyang mereka adalah pemegang dan penjalan bagi amanah tauhid@islam diatas muka bumi ini.
Mereka beragapan tugas memikul dan menjalankan amanah islam@tauhid itu adalah tanggungjawab para ulamak dan fukaha tetapi tidak menerima ulamak dan fukaha itu adalah jalur keturunan mereka[moyang mereka], tetapi mereka masih berani mengaku adam as itu adalah bapa manusia dan mereka adalah dari keturunan adam.
Mereka berani bermohon dan berdoa kepada allah bagi keselamatan dan kesejehteraan diri mereka dan keluarga mereka tetapi mereka tidak mengenal moyang keturunan mereka yang selama ini yang membawa sinar islam dan tauhid kepada @dalam  diri mereka.(dengan izin dan ehsan allah)

No comments: