INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20130515

M5 BANI ISRAIL BANI TAMIM, BANI JAWI

*APABILA TIGA BANI [KELOMPOK MANUSIA]TERBESAR BERKUMPUL DAN BERCANTUM.[bani membawa maksud keturunan]

BANI ISRAIL     [bukan yahudi dan negara israil]
BANI TAMIM   [ bukan kicap tamim dan …]
BANI JAWI       [ bukan tulisan jawi dan jawa]

Ketiga-tiga  bani ini pernah menjadi mashur dengan perjalanan sejarah dan mitos mereka asalnya ,pada pangkalnya mereka ini[susur asal yang tidak lari dari akidah tauhid@islam dan pemegang amanah tauhid,,,tidak termasuk yahudi dan nasrani,,, majusi] [pembawa perjalanan tauhid [allah], tetapi lama kelamaan ahli bani ini berpecah dan terpecah oleh kelalaian diri sendiri dari laluan kebenaran allah.

Diantara mereka ini menyimpang teramat sangat jauh seperti  orang  yahudi dan nasrani dari bani israil[ rujuk sirah dalam al-quran ]
Sampai diantara mereka ini ada yang sama taraf@darjat atau lebih lagi dari iblis yang dilaknat oleh allah.

Dimasa [akhir zaman] itu bani manusia[adam] dari kelompok berbeza dari yang tiga itu, wajib memilih memihak kepada jalan allah atau memusuhi jalan allah.

No comments: