INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20131220

D06: Apakah maksud pulau pandan jauh ketengah?


Pulau pandan jauh ketengah

Apa maksud pandan kepada pulau?
Apa maksud pulau kepada jauh ketengah?

Pulau Pandan pada ceritanya adalah sebuah taman istana kerajaan(pusat perintahan) yang berada di atas tanah darat( pulau). 

 Jauh ketengah pada ceritanya adalah satu kawasan daratan yang dilingkari laut , yang mana ianya terlindung dari serangan musuh (menyukarkan pihak musuh untuk membuat serangan).

2 comments:

Anonymous said...

Salam

Moga dikesempatan ini, Usaha Pencarian Anak2 Waris adalah Mengikut Susur Galur yang ditetapkan kembali asal usul kejadian Nabi Allah Adan A.S, membina Waris Nan Tiga Belas, mereka bagi cucu cicit akhir zaman akan kembali mengikut peraturan yang ditetapkan, sila rujuk "Spirituai Science Research Foundation " jika kita memahami pandangan Agama lain jika kita mudah memahami, Jika Mengikut ASWJ, maka pengajian dalam Agama Allah amat lah perlu berguru dengan GURU GURU MURSYID, iaitu memahami Tauhid Feqah dan Tassauf, dalam mencari SUSUR GALUR ianya perlu bertemu dan berguru, bagi mengetahui asal usul keturunan, Allah SWT menetapan Fasa Akhir Akhir Zaman, MANUSIA bukan di pecah kan dari asal usul keturunan kerana RAJA IBLIS telah berjaya menembusi SEMUA SISTEM PERTAHANAN KERAJAAN MANUSIA dan mencabar Allah SWT, maka dari Roh, mereka memohon untuk menjadi MANUSIA, maka di ALAM RAHIM ibu, mereka membuat PERJANJIAN DAN KONTRAK MENJADI MANUSIA DENGAN ALLAH SWT, maka Manusia ini hari selepas kelahiran, mengikut Fasa Fasa Hayat, mereka terlupa dari mana mereka datang, dimana akhir nya ia akan kembali kepada ALLAH SWT untuk perhitungan, tidak kira apa jua yang mereka laku kan atau tulis atau pun ucap kan yakni DOSA LIDAH DAN DOSA TANGAN, maka semua anak anak waris bagi semua susur galur akan di bawa terus sampai keturunan KABIL DAN HABIL, maka akan berlaku PERBALAHAN, Insyaallah Kita Akan Bertemu dengan Allah SWT atas apa yang di Janji kan yakni PERHIMPUNAN PADANG MASYAR, salam

Anonymous said...

Pendapat Tuan J..... sungguh mendalam. Terima kasih kerana berkongsi.

Harap dapat terus mengingatkan kami.

Sekian.
Abu Mansor Tarmizi