INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20140124

D12: Kawasan tiga beradik


1@sulung,
Dipelopori oleh kerajaan siam kuno (bukan thai)atau disebut (-----) dan disebelah utara pula bangsa Burma dan thai. Disebelah bawah atau semenanjung pula langkasuka atau kedah tua. Mereka semua dibawah  yang 1 ,istana pemerintahannya adalah dikawasan tiga segi emas atau dilangkasuka dan apabila Negara sebelah utara memberontak pepecahan bermula. Sehingga membawa kepada perang antara puak.

2@tengah, 
Dipelopori oleh kerajaan majapahit ditanah jawa(pulau) sebagai penaungnya,dibawah nya , brunai,makasar, filipina,sulawesi hingga sempadan australia.

3@bongsu, 
Dipelopori oleh kerajaan pelembang atau yang disebut (     ).dan dibawahnya ada negeri kecil yang telah hilang idintitinya

Kesemua nya adalah negeri  yang sebelum kehadiran Islam.

No comments: