INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20140515

rajawaliartgallery - Nazri Chot

Kini Nazri Chot telah sama-sama bernaung di balai seni lukis pelikis pahang di Lereng Rimba Akasia di Perkampungan Cenderawasih hasil usaha Galeri Rajawali (rajawali art gallery)
 Nazri Chot bermula sebagai pelukis potret dan walau pun masih melukis potret. Nazri Chot  kini mula melangkah kearah membina nama sebagai salah seorang pelukis realis yang menampakkan daya maju dan tidak takut untuk bersaing.
 Malah boleh dikatakan Nazri Chot antara pelukis realis yang amat berjaya dan sangat 'fokus' jika melihat gaya beliau memegang puntung rokok.
 Karya-karya Nazri Chot banyak menghiasi kulit novel keluaran Creative Enterprise. Nazri Chot memilih ayam serama sebagai subjek , ini bukan menghairankan jika kita melihat siapa guru Nazri Chot. Guru Nazri Chot  tidak lain dan tidak bukan adalah pelukis 'hutan' yang terkenal di Malaya iaitu pelukis Jaafar Taib.
 Keputusan untuk berkarya sepenuh masa lebih kurang tiga tahun sudah adalah satu keputusan yang paling benar yang pernah diambil oleh Nazri Chot. Tambahan pula beliau memang seorang artis yang prolifik. Sama-sama kita sokong bila Nazri Chot sudah membuat keputusan ini.
Kepada peminat seni Nazri Chot, anda boleh berkunjung ke Balai Seni Lukis Negeri Pahang di Perkampungan Cenderawasih dan bersebelahan dengan Sekolah Cenderawasih.

Rujuk:
http://abdullahjones.blogspot.com/2011/03/dan-rimba-pong-bersalam-lah.html

No comments: