-DUA KALIMAH SAHADAH-Dimanakah sandarannya? Apakah jawapannya? Bagaimanakah huraiannya?
SILA BACA KOMENT DAN TERBITAN YANG TERDAHULU UNTUK DAPATKAN MAKLUMAT LEBIH LANJUT .

20140810

Sajak: Itulah Yang Aku Rasa

Sajak: Itulah Yang Aku Rasa
(oleh humairaadawiyah)

Memang rasa teramat berat
hingga Aku jauhkan diri
dari kawan-kawan.

Sehingga sekarang
Aku belum mampu
untuk tolong sesiapa.

Bila terjumpa kenalan lama,
hati Aku akan rasa sedih
dan menangis sepanjang hari,
dan beritahu pada Allah,
Aku tidak mampu.

Bukan diri ini suci dari dosa,
malah lebih banyak dari mereka.

Jika dalam keluarga terjadi sesuatu,
saya juga turut terasa
walaupun mereka rahsiakan dari saya.
Apa yang boleh Aku buat?

Bolehkah Aku juga turut ikut mereka
mencampakkan diri dalam kebinasaan?

Bila adik Aku meninggal dunia
terasa ingin juga pergi bersama-sama dia.

Agaknya inilah yang aki rasa
sewaktu dia masih hidup.
kesedihan
mengenangkan anak-anak dan cucu

Pernah rasa tidak mampu lagi
untuk teruskan…,
kemudian Allah temukan
dengan seorang

Selepas berjumpa dia,
hati dan badan terasa ringan.
Di antara nasihat-nasihat dia,
Aku kongsikan dengan saudara-saudara,
mungkin untuk hilangkan sedikit
rasa resah dalam pencarian Aku

Aku manusia yang mencari
 jalan pulang pada Allah.
Aku ini manusia
yang hina dihadapan Allah…
seperti kata
baca boleh pakai jangan,
itulah yang Aku rasa
tentang diri Aku

Ada masa iman itu menaik,
ada masanya iman itu menurun.

No comments: