INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20150130

Kanak-kanak bermain dengan ular Sawa

Ramai juga dikalangan kita yang menjadi peminat haiwan eksotik ular dan iguana. Kalau berminat dengan ular sawa, ianya ada beberapa jenis.
1. Ular Sawa Ball Python, sesuai dipelihara oleh bagi yang baru nak belajar jinak jinak dengan ular. Ball Python mudah jinak dan kadar pembesarannya agak perlahan berbanding jenis ular sawa yang lain. Harga seekor Ball Python adalah lebih kurang RM300-5000 mengikut jenis.

2. Ular Sawa Burmese Python adalah sawa jenis yang mudah dipelihara. Tetapi Burmese Python sedikit aktif berbanding ball python. Namun begitu Burmese Python mudah mesra dan manja terutama masa kenyang. Semua jenis ular akan agresif apabila sangat lapar. pastikan tuannya beri makanan ikut masa.
 3. Ular Sawa Boa Constrictor mempunyai warna yg kusam. Kepala boa lebih bersegi berbanding. Boa kurang aktif tetapi memerlukan belaian bagi membuatkan dia mesra dengan tuannya. Boa berharga RM1500 dan ke atas.

4. Ular Sawa African Rock Python adalah jenis yang sangat agresif. biasanya dipelihara oleh 'orang advance' sahaja. Rock python susah naj mesra dengan tuannya. Kena berhati-hati.
5. Ular Sawa Reticulated Python adalah dari asia tenggara yang sangat agresif dan payah nak mesra dgn tuan, Biasanya dibela oleh orang hanya pemelihara yang berpengalaman sahaja mampu bermain dengan Reticulated Python.

No comments: