INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20150701

susur dari tanah jawa

salamun,,,tuan@puan ahli bait@ahli waris nusatara... kilaf@kiasnya kepada... susur dari tanah jawa,atau cucu kepada patih gajah mada... ibunya ratu majapahit[anak patih gajah mada][berkhawin dengan anak patih udara][patih udara ini bukan orang tanah jawa tetapi bersaudara kepada patih gajah mada][mereka ini adalah berketurunan tiga beradik atau di gelar gunung daik bercabang tiga nusatara atau anak-anak kepada maharaja bukit seguntang]. radin mas merah [yang sulung berkhawin dengan raja abdullah pagar ruyung]. radin tengah[nama][berkhawin dengan sultan mansur shah melaka. radin bongsu[nama]menjadi ratu majapahit, menggantikan tempat ibunya.[keluarga ini berkhawin pula dengan keluarga wali sogo] yang asalnya mereka sememangnya sudah bersaudara. 
 
 
Anonymous
on 12/31/14
 

10 comments:

Anonymous said...

salamun tua@puan ahli bait@ahli waris nusatara,,,

kilaf2kiasnya kepada...

dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.

haa miim[ayat1]

demi kitab yang menerangkan[ayat2]

sesungguhnyakami jadikan al quraan dalam bahasa arab supaya kamu memahami[ayat3]

dan sesungguhnya al quraan itu dalam induk al kitab disisi kami, adalah benar-benar tinggi dan amat banyak mengadungi hikmah[ayat4]

maka apakah kami akan berhenti menurunkan al quraan kepadanya, kerana kamu adalah kaum yang melampai batas?[ayat5]

berapa banyak nabi-nabi yang kami telah kami utus kepada umat-umat yang terdahulu[ayat6]

dan tiada seorang nabipun datang kepada mereka melainkan mereka selalu memperolok-olokkannya[ayat7]

maka telah kami binasakan orang-orang yang lebih besar kekuatannya dari mereka itu dan telah terdahulu perumpamaan umat-umat masa dahulu[ayat8]

surah az zukhruf(perhiasan)[ke 43,89ayat].

................

masih ramai dari kalangan mereka itu yang pada masa ini, bersalah sangka akan banyak perkara diantara fekah dan adat. tuan@puan kebanyakannya duduk pada tangga ilmu mahrifah dalam diri masing-masing dan ada dikalangan mereka itu duduk pada tangga ilmu hakikat dan ilmu ahli sufi, tapi kenapa masih lagi terkapai-kapai dalam fekah dan adat. adakah al quraan dan al hadis yang telah lebih 1400 tahun itu yang telah di pusakakan rasulullah kepada kita sebagai umatnya, masih tidak lengkap? sebagai pedoman bagi perjalanan hidup manusia diatas muka bumi ini.

tugas kami dan tugas tuan@puan adalah sama dan tiada bezapun,hanya bertujuan untuk mengekalkan dan menegakkan laluan islam sehingga zaman nya kiamat. dan menghalang musuh allah dan rasulullah dari merosakkan islam.

jangan mempergunakan ilmu yang baik sebagai kaedah untuk mencari rezeki semata. perjanjian kita dengan allah adalah sama pada setiap orang manusia dan jin.

yang disebut sebagai saka itu bukan membawa maksud kepada diri jin. perbetulkan tanggapan yang tersebut.

manusia itu bersaka dan jin itu juga bersaka. saka itu membawa maksud berketurunan. dan manusia berketurunan kepada adam, manakala jin pula berketurunan kepada..... ?(rujuklah dalam al quraan).

dan mereka semua adalah mahluk serta hamba yang telah diciptakan oleh allah. cuma kejadian mereka sahaja yang berbeza.dan janganlah mereka-mereka itu menjadi hamba sesama mereka bagi tujuan jalan kerosakan@salah (dihambakan atau diperhambakan diantara mereka dan antara satu dengan lain)kerana ia akan menyebabkan mereka keduanya dilaknat oleh allah dan rasulullah.

Anonymous said...

salamun...tuan@puanahli bait@ahli waris nusatara,,,

kilaf@kiasnya kepada...

dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.

haa miim[ayat1]

demi kitab yang menjelaskan[ayat2]

sesungguhnya kami menurunkannya pada suatu malam yang diberkahi dansesungguhnya kamilah yang memberi peringatan[ayat3]

pada malam itu dijelaskan segala urusan yang penuh hikmah[ayat4]

urusan yang besar dari sisi kami. sesungguhnya kami adalah yang mengutus rasul-rasul[ayat5]

sebagai rahmat dari tuhanmu. sesungguhnya dialah yang maha mendengar lagi maha mengetahui[ayat6]

tuhan yang memelihara langit dan bumi dan apa yang ada diantara keduanya, jika kamu adalah orang yang meyakini[ayat7]

surah ad dukhaan(kabut)[ke44,59ayat].

................

sesungguhnya dugaan dan fitnah akan sampai kepada seluruh manusia bagi melihat, adakah manusia itu akan redha dan bersyukur atau tidaknya dengan nikmat serta cobaan yang diberikan@dikenakan kepada@keatas mereka.

................

kepada mitos kota lima puluh; apabila tenggiling telah tidak mengenal akan dirinya lagi,maka kembali lah dia kedalam hutan menjalani kehidupan sebagai mahluk hutan dan dia yang bersama subahat dengan tenggiling juga telah dihukum penjara, seperti juga si tenggiling, yang seorang lagi dipenjarakan di dalam bekas yang berkulit tebal, yang akhirnya menyerupai bentuk haiwan juga.

walau bagaimana pun seorang lagi itu telah dibawa lari oleh saudara kembarnya lalu meninggalkan tanah jawa, lalu menghilangkan diri di dataran @padang pasir dan hidup disana(sihaiwan ditinggalkan dikawasan tepi sungai bersebelahan padang pasir).kembarnya nya itu telah merantau ketempat lain selepas meninggalkan saudaranya.

kisah inilah yang menyabitkan fitnah keatas burung hantu, dan sehinggalah sekarang orang masih lagi bersangka buruk kepada burung hantu itu, membawa kepada maksud yang tidak baik.

mereka juga mahluk seperti kita dan mereka telah di hukum diatas salah laku yang telah mereka lakukan. dan perkara sebegini telah disanggah oleh allah dalam al quraan; tidak ada sialnya .......(rujuk al quraan).

kisah mereka itu telah terlalu lama berlalu pada zaman yang telah lampau dan hanya menjadi satu mitos kepada sebahagian suku bangsa manusia sahaja.

Anonymous said...

salamun...tuan@puan ahli bait@ahli waris nusatara,,,

kilaf@kiasnya kepada...

dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.

haa miim[ayat1]

kitab diturunkan dari allah yang maha perkasa lagi maha bijaksana[ayat2]

sesungguhnya pada langit dan bumi benar-benar terdapat tanda-tanda kekuasaan allah untuk orang-orang yang beriman[ayat3]

dan pada penciptaan kamu dan pada binatang-binatang yang melata yang bertebaran terdapat tanda-tanda untuk kaum yang meyakini[ayat4]

dan pada pergantian malam dan siang dan hujan yang diturunkan allah dari langit lalu dihidupkannya dengan air hujan itu bumi sesudah matinya; dan pada perkisaran angin terdapat pula tanda-tanda bagi kaum yang berakal[ayat5]

itulah ayat-ayat allah yang kami membacakannya kepadamu dengan sebenarnya; maka dengan pertkataan manakah lagi mereka akan beriman sesudah allah dan keterangan-keterangannya[ayat6]

kecelakaan yang besarlah bagi tiap-tiap orang yang banyak berdusta lagi banyak berdosa[ayat7]

surah al jaatsiyah(yang berlutut)[ke45,37ayat].

..................

pada tujuh lapisan itu ada tersirat persoalannya perkara dalam fekah,dalam adat, dalam ilmu.

tujuh masa kejadian
tujuh lapisan langit
tujuh lapisan bumi
tujuh tingkatan surga
tujuh tingkat neraka
tujuh warna pelangi
tujuh mertabat
tujuh lapis pagar
tujuh wali
tujuh puteri
tujuh benua
tujuh lautan
tujuh pintu
tujuh keturunan
tujuh dosa besar

kesemuanya itu telah kami bentangkan kepada tuan@puan.
didalamnya ada penceritaan berkanaan hamba allah yang berjaya sampai dan ada hamba allah yang dengan nya telah menjadi ego dan ingkar. dan ada hamba allah yang menjadi keliru dan ada yang tidak memahaminya.

ada diceritakan dalam fekah dan ada yang diceritakan dalam adat dan ada yang diceritakan dalam ilmu.
dan adakalanya ia menjadi fitnah apabila mereka tidak memahaminya.

didalam riwayat israk rasulullah
didalam riwayat azazil
didalam riwayat pagar ruyung
didalam riwayat mitos rakyat

itulah yang dikatakan kilaf pada ilmu dan kilaf pada pemahaman.dan kias pada ilmu dan kias pada pemahaman.
tahu ilmu dengan faham ilmu,perumpamaannya macam bumi dengan langit.
perkara ini menjadi pemduga kepada manusia dan jin.
agar mereka kembali kepada jalan yang lurus dan di redho.itulah islam.



Anonymous said...

salamun...tuan@puan ahli bait@ahli warisnusatara,,,

kilaf@kiasnya kepada...

dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.

haa miim[ayat1]

diturukan kitab ini dari allah yang maha perkasa lagi maha bijaksana[ayat2]

kami tidak menciptakan langit dan bumi dan apa yang ada antara keduanya melainkan dengan yang benar dan dalam waktu yang ditentukan. dan orang-orang yang kafir berpaling dari apa yang diperingatkan kepada mereka[ayat3]

surah al ahqaaf(bukit-bukit pasir)[ke46,35ayat].

...............

mitos dari kota lima puluh: menceritakan pada zaman nya dulu mereka adalah anak raja sepasang kembar yang hidupnya mereka melimpah ruah dengan kemewahan dan ditatang bagai minyak yang penuh, yang menyebabkan mereka itu menjadi lupa diri dan besikap biadap kepada rakyatnya mereka kepada ayah@bonda, dan sehingga mereka pada suatu masa hampir-hampir memporak perandakan negara mereka dan juga diatas kecuaian dan kebodohan mereka itu negara mereka hampir-hampir di serang oleh negara lain.

anak raja kembar itu telah ditangkap oleh ayahdanya dan memenjarakan keduanya didalam batu dan hanya akan dilepaskan apabila mereka insaf.tahun telah berlalu dan zaman telah berpindah,ayahda mereka telah tiada dan pemerintah lain sudah tidak perdulikan akan hal mereka itu kerana mereka tidak mengetahui akan kisah yang tersebut kerana tiada bertulis dan tidak tercatit di dalam mana-mana kitab catatan silam.
maka batu penjara itu telah menjadi tunggul atau ketulan batu biasa yang terletak di tengah-tengan gurun berpasir.

setiap kali manusia lalu dikawasan itu,tetap menjadi tanda tanya kepada mereka,kenapa batu yang besar itu boleh berada seketul disitu tanpa ada bukit dikawasan sekelilingnya.

sehinggalah sampai suatu masa dizaman yang berlainan dari zaman mereka, mereka telah dikeluarkan oleh seorang hamba allah yang diarahkan allah supaya memukul batu yang tersebut.

sambungan dari kisah mitos itu tuan@puan buka dan bacalah al quraan kerana didalamnya ada dikilaf@kiaskannya bagi kisah unta dan hima itu.
mereka perlu membayar@menebus atas diri mereka diatas salah laku yang telah mereka kerjakan lama dahulu dan seorang lagi dihina dan dihalau.

itulah yang terjadi apabila ingkarnya(membuat onar@kerosakan atas muka bumi) hamba kepada tuhannya, mereka disumpah kepada bentuk yang tidak disangka-sangkakan.

ingat umat nabi muhammad saw ditangguhkan sementara akan hukuman atas mereka tidak seperti umat-umat lain sebelum mereka.dan dalam pada itupun mereka-mereka itu tidak mengambil endah akan peringatan dari al quraan dan al hadis. dan mereka masih menjadikan ianya suatu yang di asikkan atas diri.

Anonymous said...

salamun...tuan@puan ahli bait@ahli waris nusatara,,,

kilaf@kiasnya kepada...

dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.

oprang-orang yang kafir dan menghalang-halangi dari jalan allah, allah menyesatkan perbuatan-perbuatan mereka[ayat1]

dan orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal-amal yang saleh serta beriman kepada apa yang diturunkan kepada muhammad dan itulah yang hak dari tuhan mereka, allah menghapuskan kesalahan-kesalahan mereka dan memperbaiki keadaan mereka[ayat2]

yang demikian adalah kerana sesungguhnya orang-orang kafir mengikuti yang batil dan sesungguhnya orang-orang yang beriman mengikuti yang hak dari tuhan mereka. demikianlah allah membuat untuk manusia perbandingan-perbandingan bagi mereka[ayat3]

surah muhammad(nabi muhammad saw)[ke47,38ayat].

..............

anak cucu dari mereka yang lepas tidak kenal akan moyang-moyang dari susur galur keturunan,maka tiada yakinlah akan amanah yang pernah dipegang oleh waris nya mereka yang telah lepas. yang mereka tahu dan diceritakan mereka asalnya dari darah diraja *raja pagar ruyung atau kerajaan pagar ruyung dan dari kesultanan itu dan kesultanan ini.

dan ramai dari kalangan mereka itu yang masih menyimpan hasrat tututan atau berbangga setakat berbangga,tahu setakat nak tahu dan rasia biar menjadi rasia. tetapi tidak berhasrat untuk memulihkan urusan siratul rahim yang di arahkan oleh allah dan rasulullah. dendam mereka masih menebal dalam hati mereka walaupun mereka itu penghapal al quraan, ahli sufi,mempelajari ilmu makrifat dan alhi-ahli tariqat yang bersanad kepada guru dan bersanad kepada syeh kadir jailani.

macammana rasulullah menjalankan tugas dan berpegang kepada al quraan sebegitulah syeh kadir jailani juga menjalankan tugas urusannya,tiada bezanya cuma zamannya sahaja yang berbeza. dan mengapa pula mereka-mereka yang mengakui bersanad kepada syeh kadir hanya menjalankan separuh tugas dan separuh lagi ditinggalkan tidak berbuat.

mereka berjalan mencari jalan pulang dan sebaliknya mereka masih lagi bermain dengan berangan keris dan harta benda keturunan. umpama mereka berjalan dan tidak mengutip onak atas jalan yang menghalang orang sebaliknya hanya memperhatikan sahaja kepada onak itu.

rasulullah tidak pernah menghukum walaupun mengherdik kepada mereka yang menjadi musuh-musuhnya termasuk iblis yang datang berjumpanya kecuali dengan perintah allah. sebaliknya mereka yang sekarang ini,bukan setakat mengugut bahkan menghukum dengan tanpa ilmu. mahluk yang ghaib itu juga hamba allah.kenapa pula di penjarakan mereka dalam botol dan dipasung tanpa keadilan.

rasulullah telah menunjukkan jalan bagaimana urusan sebegitu harus di uruskan agar dikemudian hari tiada tututan dari mahluk yang ghaib kepada manusia yang memasung dan mengurung mereka dan ada dikalangan yang ghaib diperhambakan tanpa hak. seperti juga mereka menjadi hamba kepada mahluk yang ghaib. kedua-duanya sama sahaja duduk hukumnya.

Anonymous said...

salamun...tuan@puan ahli bait@ahli waris nusatara,,,

kilaf@kiasnya kepada...

dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.

sesungguhnya kami telah memberikan kepadamu kemenangan yang nyata[ayat1]

supaya allah memberi ampunan kepadamu terhadap dosamu yang telah lalu dan yang akan datang serta menyempurnakan ni'matnya atasmu dan memimpin kamu kepada jalan yang lurus[ayat2]

dan supaya allah menolongmu dengan pertolongan yang kuat[ayat3]

dialah yang telah menurunkan ketenangan kedalam hati orang-orang mu'min supaya keimanan mereka bertambah disamping keimanan mereka. dan kepunyaan allah lah tentera langit dan bumi dan adalah allah maha mengetahui lagi maha bijaksana[ayat4]

surah al fath(kemenangan)[ke48,29ayat].

.............

sampaikan salam kepada mereka dari: kaf.wau.ya.alif.(ditulis@baca dalam jawi) dan: ga.wau.ya.alif.(ditulis@baca dalam jawi).

salamun.(ditulis@baca dalam jawi)

Anonymous said...

salamun...tuan@puan ahli bait@ahli waris nusatara,,,

kilaf@kiasnya kepada...

dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.

hai orang-orang beriman, janganlah kamu mendahului allah dan rasulnya danbertakwalah kepada allah. sesungguhnya allah maha mendengar lagi maha mengetahui[ayat1]

hai orang-orang beriman, janganlah kamu meninggikan suaramu lebih dari suara nabi, dan janganlah kamu berkata kepadanya dengan suara keras sebagaimana kerasnya sebahagian kamu terhadap sebahagian yang lain, supaya tidak hapus amalanmu sedangkan kamu tidak menyedari[ayat2]

surah al hujuraat(kamar-kamar)[ke49,18ayat].

.................

kubur tok bayan ayah kepada tok mengkarak telah dijumpai.(dalam pahang)
kubur syeh nuruddin juga telah dijumpai.(dalam pahang)
kubur sultan baktiar minangkabau telah dapat dikesan.( dijohor)

................

mereka masih berteka-teki dengan ilmu kalam.
oleh itu; kaf.wau.ya.alif.,kirim salam kepada tuan@puan seluruhnya.

Anonymous said...

salamun...tuan@puan ahli bait@ahli waris nusatara,,,

kilaf@kiasnya kepada...

dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.

qaaf[ayat1]

bahkan mereka tercengang kerana telah datang kepada merekaseorang pemberi peringatan dari mereka sendiri,maka berkatalah orang-orang kafir:"ini adalah suatu yang amat ajaib[ayat2]

apakah kami telah mati dan telah menjadi tanah?,itu adalah pengembalian yang tidak mungkin[ayat3]

sesungguhnya kami telah mengetahui apa yang dihancurkan oleh bumi dari mereka, dan pada sisi kami pun ada kitab yang memelihara[ayat4]

sebenarnya, mereka telah mendustakan kebenaran tatkala kebenaran itu datang kepada mereka, maka mereka berada dalam kacau balau[ayat5]

surah qaaf[ke50,45ayat].

..........

kubur parameswara telah dikesan.(dalam pahang)

.........

ucapan syukur alhamdulillah dari moyangnya bagi pihak cucunya,dan inshaallah kami ucapkan, moga mereka kembali kelandasan sebenar,inshaallah.

.........

jangan di cari dan dikejar ilmu yang memudaratkan diri dan fekah jangan diperterbalikkan maksud dan penggunaannya kelak binasa diri binasa iman, jangan kan rasulullah sahaja tidak mengaku sebagai umatnya,malah nabi adam juga tidak mengaku sebagai anak cucunya.

Anonymous said...

salamun...tuan@puan ahli bait@ahli waris nusatara,,,

kilaf@kiasnya kepada...

dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.

demi yang menerbangkan debu dengan sekuat-kuatnya[ayat1]

dan awan yang mengandung hujan[ayat2]

dan kapal-kapal yang berlayar dengan mudah[ayat3]

dan yang membahagi-bahagi urusan[ayat4]

sesungguhnya apa yang dijanjikan padamu pasti benar[ayat5]

dan pembalasan pasti terjadi[ayat6]

demi langit yang mempunyai jalan-jalannya[ayat7]

sesungguhnya kamu benar-benar dalam keadaan berbeda-beda pendapat[ayat8]

dipalingkan daripadanya orang yang dipalingkan[ayat9]

terkutuklah orang-orang yang banyak berdusta[ayat10]

orang-orang yang terbenam dalam kebodohan lagi lalai[ayat11]

surah adz dzaariyaat(angin yang menerbangkan)[ke51,60ayat].

...................

dari kalangan mereka itu ada yang semata-mata memegang sebahagian darinya dan sebahagian darinya lagi tidak di yakini oleh mereka.

rukun islam pasangannya rukun iman
dan apabila disebut nya syariat,pasangannya (.......),dan kalau tiada diyakini akan perkara dalam ghaib,dimana letaknya roh itu.

al quraan itu bukan semata-mata kertas yang ditulis atau dicetak,dan huruf-hurufnya itu bukan dicipta oleh rasulullah atau nabi adam,dan (huruf-huruf)itu ianya adalah hak allah yang mutlak.

apabila jasad bersama roh,barulah disebut manusia dan kalau roh dicabut maka jasad itu dipanggil mayat. dan lain dari kata,apabila jasad haiwan berpisah dengan rohnya,ia dipanggil bankai.

kedua syariat dan hakikat mestilah seiring dan ilmunya mestilah bersatupadu.

membuat ibadat agar diperolehi pahala;
ibadat itu urusan syriat dan pahala itu urusan hakikat.

sebagai contoh sahaja;
seorang lelaki dan seorang wanita berkahwin maka mendapat anak.
seorang lelaki dan seorang wanita itu urusannya pada hukum syariat,
dan mendapat anak itu pula urusannya pada hukum hakikat.

maka bacalah dengan nama allah yang menjadikan manusia dari setitis air yang hina dan menjadi segumpal darah dan segumpal daging dan menjadi...dan menjadi... dan menjadi...sehingga dilahirkan kealam dunia ini. yang asalnya dari seorang sahaja iaitu adam.

lo said...

Dengan Mahunya Allah ym Pemurah ym Penyayang

Dia lah yang telah mengutus RasulNya (Muhammad) dengan membawa petunjuk dan ugama yang benar (ugama Islam), untuk dimenangkan dan ditinggikannya atas segala ugama yang lain, walaupun orang-orang musyrik tidak menyukainya.9-33

Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu, apabila dikatakan kepada kamu: "Pergilah beramai-ramai untuk berperang pada jalan Allah", kamu merasa keberatan (dan suka tinggal menikmati kesenangan) di tempat (masing-masing)? Adakah kamu lebih suka dengan kehidupan dunia daripada akhirat? (Kesukaan kamu itu salah) kerana kesenangan hidup di dunia ini hanya sedikit jua berbanding dengan (kesenangan hidup) di akhirat kelak.9-38

Jika kamu tidak pergi beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah - membela ugamaNya), Allah akan menyeksa kamu dengan azab seksa yang tidak terperi sakitnya dan Ia akan menggantikan kamu dengan kaum yang lain, dan kamu tidak akan dapat mendatangkan bahaya sedikitpun kepadaNya. Dan (ingatlah) Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.9-39

Kalau kamu tidak menolongnya (Nabi Muhammad) maka sesungguhnya Allah telahpun menolongnya, iaitu ketika kaum kafir (di Makkah)mengeluarkannya (dari negerinya Makkah) sedang ia salah seorang dari dua (sahabat) semasa mereka berlindung di dalam gua, ketika ia berkata kepada sahabatnya: "Janganlah engkau berdukacita, sesungguhnya Allah bersama kita". Maka Allah menurunkan semangat tenang tenteram kepada (Nabi Muhammad) dan menguatkannya dengan bantuan tentera (malaikat) yang kamu tidak melihatnya. Dan Allah menjadikan seruan (syirik) orang-orang kafir terkebawah (kalah dengan sehina-hinanya), dan Kalimah Allah (Islam) ialah yang tertinggi (selama-lamanya), kerana Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.9-40

"Wahai Tuhan kami! Sesungguhnya Engkau mengetahui akan apa yang kami sembunyikan dan apa yang kami zahirkan; dan tiada sesuatupun di langit dan di bumi, yang tersembunyi kepada Allah!

"Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.

"Wahai Tuhan kami! Berilah ampun bagiku dan bagi kedua ibu bapaku serta bagi orang-orang yang beriman, pada masa berlakunya hitungan amal dan pembalasan"

(Al-Quran) ini disampaikan kepada manusia supaya mereka diberi ingat dan diberi nasihat dengannya; dan supaya mereka mengetahui (dengan hujjah-hujjah yang tersebut di dalamnya) bahawa sesungguhnya Allah ialah Tuhan Yang Maha Esa; dan supaya orang-orang yang mempunyai fikiran, beringat dan insaf 14-32

salam sejahetra buat saudara budiman,tidak terhingga kiranya hamba yg fakir ini dapat mengeratkan tali buhul silah sesama kita dan padaNya Ar Rahim...

yang baik itu tetap datangnya dari Allah dan yg buruk lagi hina itu datangnya dari hamba fakir ini(nor hakim bin ariffin)

.