INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20150821

Pupu 40 Pagar Ruyung Minangkabau = Seri Menanti.

salamun,,,tuan@puan ahli bait@ahli waris nusarata...

pupu 40 pagar ruyung minangkabau@pupu 40 seri menanti.

ketua kepada kumpulan ini adalah tengku labuh@raja labuh,,,dari seri menanti

dia dengan 6 orang pupunya meneruskan perjalanannya,

2 dari mereka bermukim dipahang[tengku muda padang nunang dan tengku umbak]

dan dia diiringi oleh 4 orang meneruskan perjalanan meraka ke kelantan dan bermukim di kelantan...

yang lain-lain bermukim didalam negeri sembilan.
   
Anonymous
on 12/16/14

2 comments:

Anonymous said...

inshaallah.kami dan mereka,

dalam kalangan nya orang melayu, ada segelintir yang menyalahgunakan ayat al quraan untuk kepentingan dirinya sendiri.
mereka menyongsangkan ayat-ayat al quraan(menyebut dengan bacaan terbalik) bagi mendapatkan laba dan menzalimi orang atau saudara mereka sendiri.mereka menjadikannya satu ilmu hitam seperti ilmu sihir untuk mendapatkan pendapatan kepada mereka,maka kecelakaanlah atas mereka jika mereka tertangkap.dan api neraka mengintai-intai untuk menangkap dan mengerjakan mereka.
dan mangsa kepada mereka itu menjadi seperti orang yang bodoh dibuat oleh mereka.(contohnya kerbau,lembu dicocok hidung).

mereka itu telah membuang harga diri serta gelaran mereka sebagai manusia dan mereka itu lebih buruk lagi dari jin.mereka itulah yang digelar sebagai syaitan dikalangan manusia.
tugas orang yang pandai dan berilmu adalah membantu dan mempermudahkan orang lain dan bukannya menjahanamkan orang lain.

segelintir dari mereka itu pula, ada yang bersujud dan rukuk dengan ego didalam diri mereka, atas sebab mereka berilmu dan berjawatan yang dihormati orang.
dan mereka berlaong-laong dalam bercakap, akan seperti orang lain telah pekak telinga mereka itu. dan apakah salahnya mereka bersopan dalam bercakap seperti santunnya rasulullah berkata-kata.
mereka bukan sahaja mengaibkan orang lain bahkan mereka mengaibkan akan diri mereka sendiri tanpa mereka sendiri sedari.

bergitulah apa yang telah terjadi kepada mitos atau hikayat siluncai.apa yang dicercakan terhadap silunchai itu oleh mereka yang menyebabkan mereka-mereka di hukum mengikut hukuman kifarah fekah selama beberapa waktu dan masa.(lebih kurang 200 tahun)sebaliknya mereka tidak sedar yang mereka telah di hukum atau dikifarah oleh fekah. atas sebab mereka memutuskan siratulrahim.
dan yang lebih menghinakan, mereka dan tanah air mereka di serahkan kepada bangsa lain[dijajah] untuk dijaga dan diseliakan. akan sebab mereka itu sentiasa sangsi dan bersangka-sangka yang buruk diantara mereka dan gah dengan kegagahan ilmu yang mereka miliki.

sehinggakan mereka sendiri tidak kenal lagi akan siapa@apa sebenarnya melayu itu, melaka itu,pahang itu,kedah itu,pagar ruyung itu,bugis itu, jawa itu,china itu,india itu. dan hanya berbangga dengan sesuatu yang mereka sendiri tidak faham akan apa yang sebenarnya yang mereka-mereka itu cari dan tuju sebenarnya, sedangkan ayat-ayat al quraan basah dibibir mereka-mereka itu.

orang tua kata,kalaulah dah sesat ditengah jalan, baliklah semula kepangkal jalan dan bertanyakan akan orang yang ada di tepi-tepi jalan tu agar sampai dengan selamat ketempat yang dituju.
dah kalau malu dan buat-buat pandai,buat sendiri, cari sendirilah jalannya, tak payah pakai jalan yang rasulullah buat dan tunjuk tu.

hawa itu bunting dan beranak sebanyak 20 kali. dan adam itu hanyalah seorang khalifah yang dilantik oleh allah di bumi. dan muhammad itu hanyalah nabi dan rasul bagi seluruh alam. dan mereka bertiga itu masih tertakluk di bawah naongan dan gemgaman allah. dan kita dan mereka-mereka itu siapa, yang memandai-mandai merosakkan ayat alquraan.

Anonymous said...

inshaallah. tuan dan puan,

dalam al quraan, satu dan beberapa dari ayat surahnya mengkilafkan, tidak berguna harta yang dikumpul oleh abu lahab kepada dirinya dan isterinya yang bersubahat atau berkongkol dengan abu lahab apabila sampai waktunya dan semasa di alam kubur(akhirat).api neraka akan membakar mereka-mereka yang sekarang ini yang sealiran atau yang berperangai yang sama dengan abu lahab serta isteri abu lahab.

dan temasuklah dengan mereka-mereka yang sekarang ini yang berperangai serupa dengan perangai qarun,hamman dan firaun zaman nabi musa itu.dan juga seperti perangai namrud, yang menyalahgunakan ilmu serta pangkatnya sehingga merosakkan dirinya sendiri,kaum kerabatnya dan rakyat negerinya.dan seperti seorang pengikut@murid kepada nabi isa yang menfitnah@menbelot nabi isa bagi kepentingan dirinya sendiri.

lihat dan perhatikan dengan akal yang telah disempurnakan oleh allah, akan natijah kepada mereka-mereka itu yang telah berlalu dari kalangan manusia. berita berkenaan mereka itu ada terdapat didalam al quraan dan riwayat al hadis. maka bacalah sendiri oleh tuan dan puan sebelum cukup masanya tuan dan puan dipanggil balik.

penyesalan awal akan memberi kebaikan kepada mereka yang insaf dan kembali kejalan yang dituntut oleh fekah.