INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20151211

Antara Tun Teja dan Cik Teja

salamun,,, tuan@puan ahli bait@ahli waris nusatara...

kilaf@kiasnya kepada...
tok jergoh hanya gelaran kepada salah seorang anak moyang 16 semantan atau adik beradik kepada tok long dan wali nong sari.

cik teja adalah bini kepada sultan mahmud mangkat dijulang dan
dia adalah waris kerabat kepada
moyang tok sharom
dan malim yunus
dan malim kuning.

jangan tersalah faham dan jangan tersalah tafsir,,,

tun teja adalah bini sultan mahmud shah melaka dan
cik teja adalah bini kepada sultan mahmud mangkat dijulang.
[apabila tersalah sejarah, akan terjadi tersalah keturunan dan tersalah adat dan tersalah fekah dan tersalah ilmu...habis sesia belaka ibadat dan pahala]

[itulah yang dikatakan fitnah tanpa tersedar].
   
Anonymous
on 12/21/14

31 comments:

Anonymous said...

subhanallah.maka dengan demikian,

sesungguhnya orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal-amal yang saleh bagi mereka syurga yang mengalir dibawahnya sungai-sungai;itulah keberuntungan yang besar.

sesungguhnya azab tuhanmu benar-benar keras.

sesungguhnya dia lah yang menciptakan dari permulaan dan menghidupkannya.

dia lah yang maha pengampun lagi maha pengasih.

yang mempunyai singgahsana,lagi maha mulia.

maha kuasa berbuat apa yang dikehendaki nya.

sudahkah datang kepadamu berita kaum-kaum penentang.

firaun dan tsamud?

sesungguhnya orang-orang kafir selalu mendustakan.

padahalnya allah mengepung mereka dari belakang mereka.

bahkan yang didustakan mereka itu ialah al quraan yang mulia.

yang dalam lauhul mahfuzh.




dalam satu mitos cerita yang telah lama dahulu; satu perbalahan diantara kura-kura sungai dengan kancil.
mereka ini berbalah berebutkan sebiji buah tembikai,sehingga kan menjadi perkelahian atau pertikaian itu didengarkan oleh raja.raja pada masa itu adalah raja sulaiman,maka raja sulaiman telah memanggil akan kedua-dua nya kura-kura dan kancil datang keistana untuk dibuat timbangtara penyelesaian.

maka ditanya oleh raja sulaiman:"apakah yang menyebabkan perbalahan tersebut". kata oleh kura-kura:"buah tembikai ini milik aku",balas pula oleh kancil:"bukan tuan, buah tembikai itu kepunyaan aku".

jadi berkata raja sulaiman kepada keduanya:"buah tembikai ini bukan milik siapa -siapa diantara kedua kamu",lalu diambilnya oleh raja sulaiman akan buah tembikai itu kehadapannya lalu di belah dua dan diberikan setiap seorang sebelah seorang.maka selesailah akan pertikaian diantara kura-kura sungai dan kancil itu pada masa itu,sebaliknya kembalinya mereka berdua ketempat masing-masing.

kura-kura telah makan buah tembikai milik nya itu dan bijinya telah ditanam di tempat nya ditepi sungai.
dan kancil juga telah makan buah tembikai miliknya itu tetapi biji buah tembikai itu dibuangnya kesungai.

selang beberapa lama mereka berdua dipanggil oleh raja sulaiman bagi bertanyakan hal mereka dan akan hal tembikai yang di berikan kepada mereka itu. dan lalu diberitakan keduanya seperti yang telah mereka buat sekembalinya mereka dari istana tempaoh hari.
maka raja sulaiman pun mengagukkan kepalanya kepada kura-kura kerana setuju dengan caranya menanam biji benih itu.dan kepada kancil,raja sulaiman telah menegurnya kerana bersikap acuh tak acuhnya itu.dan bila ditanyakan kepadanya lalu dia berkata yang dia menyampah melihat sikura-kura.lalu kancil meninggalkan istana merajuk dan pergi ke pulau dan tinggal disana.

dan kura-kura kembali ke dalam sungai dan tinggal didalam lubang kayu.
telah beberapa lama selepas dari hari itu ,kancil masih tetap lagi tidak puas hati dengan kura-kura.walaupun mereka telah lama tidak bersemuka.

suatu hari isteri kura-kura telah naik kedarat untuk bertelor,dan berita itu telah diketahui oleh kancil,maka kancil telah naik kedarat dari pulau mendapatkan telor-telor yang dieramkan dalam tanah. lalu diambil kesemuanya tujuh biji telor itu dan dibawa lari telor-telor itu jauh dan dicampakkan nya kelaut.

telor yang dicampak kancil itu telah menjadi tujuh batu yang kemudiannya menjadi pulau dengan nama pulau mati anak diberikan gelaran oleh raja sulaiman.

benih pokok tembikai yang ditanam kura-kura ditepi sungai itu telah tumbuh dan telah di temukan oleh seorang hamba allah ,lalu dibawa balik dan ditanamnya ditempatnya.

ini adalah mitos kepada riwayat tuan punya diri yang mana warisnya sekarang kalau mengetahuinya sila perbetulkan kisah ini dengan segera. jangan berlengah lagi.masanya telah suntuk.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

demi langit yang mengandung hujan.

dan bumi yang mempunyai tumbuh-tumbuhan.

sesungguhnya al quraan itu benar-benar firman yang memisahkan yang hak dan yang bathil.

dan sekali-kali dia bukan senda gurau.

sesungguhnya orang kafir itu merencanakan tipu daya yang jahat dengan sebenar-benarnya.

dan aku pun membuat rencana dengan sebenar-benarnya.

kerana itu beri tangguhlah orang-orang kafir itu iaitu beri tangguhlah mereka itu barang sebentar.





panglima utara dan panglima selatan telah kembali bersatu bergabung dan melepaskan tututan dan menyelesaikan sengkata perebutan mereka.dan waris keduanya mereka itu bila pulak nak berdamai dan ketepikan perasaan bersangka-sangka diantara sesama mereka.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

orang yang akan memasuki api yang besar.

kemudian dia tidak mati di dalamnya dan tiada hidup.

sesungguhnya berruntunglah orang yang membersihkan diri.

dan dia ingat nama tihannya,lalu dia sembahyang.

tetapi kamu memilih kehidupan duniawi.

sedang kehidupan akhirat adalah lebih baik dan lebih kekal.

sesungguhnya ini benar-benar terdapat dalam kitab-kitab yang dahulu.

kitab-kitab ibrahim dan musa.





kebenaran telah lama ada,dan kami tidak pernah mencerahkan apa-apapun,selain mengulang kembali peringatan allah yang telah disampaikan oleh rasulullah saw,1436 tahun yang lepas.dan mana yang leka mamai tu,tak boleh buat apa lah,tugas kami hanya menyampaikan kembali, supaya tidak lupa asal-usul sebanar manusia.dan kami hanya dibenarkan bercakap hanya dengan kilaf dan kias sahaja sebagai perupamaan pengajaran.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

maka apakah mereka tidak memperhatikan unta bagaimana dia diciptakan.

dan langit,bagaimana ia ditinggikan?

dan gunung-gunung bagaimana ia di tegakkan?

dan bumi bagaimana ia dihamparkan?

maka berilah peringatan,kerana sesungguhnya kamu hanyalah orang yang memberi peringatan.

kamu bukanlah orang yang berkuasa atas mereka.

tetapi orang yang berpaling dan kafir.

maka allah akan mengezabnya dengan azab yang besar.

sesungguhnya kepada kami lah kembali mereka

kemudian sesungguhnya kewajipan kami lah menghisab mereka.




ini adalah kisah,salahnya mereka, disebabkan dari kasih sayang dan cinta berahi yang telah bertukar menjadi dendam dan bertindak melakukan salah laku atau kesalahan untuk mempertahankan kasih sayang atau cinta berahi mereka,mereka sanggup melakukan apa saja.(urusan telepas pandang)

suatu masa dahulu, sepasang suami isteri yang sehati sejiwa yang sangat lah berkasihsayang mereka itu,apa-apa pun pekerjaan akan dilakukan bersama tidak kira hujan atau panas,kelaut bersama,kedarat bersama,kepaya bersama,sehinggalah pada suatu masa sisuami dipanggil mengadap dan siisteri tidak dibenarkan pergi bersamanya.

semasa mengadap itu,kesemua telah sampai kecuali sisuami pasangan kasihsayang tadi,maka dia ditegur memanda menteri akan kelakuannya yang melengah-lengahkan yang menyebabkan yang lain dan raja sendiri tertunggu diistana.

maka ditanya oleh sang raja sendiri kepadanya, mengapa dia lambat yang menyebabkan urusan yang hendak dibincangkan tertangguh lama,dan lalu dijawab oleh si suami kasihsayang itu dengan selamba dan bangga; maka raja menjadi murka dan telah menghukum sisuami itu dengan dibuang negeri sebab sikap kurang ajarnya dan tidak hormatkan kepada raja.

siisteri tidak mengetahui yang sisuaminya itu telah dihantar kepintu sempadan negeri dan dihalau dan tidak dibenarkan masuk lagi kedalam negeri,sehinggalah suatu hari,cerita berkenaan telah sampai kepengetahuan siisteri kasihsayang itu,dan tanpa usul periksa dia menyangkakan yang sisuaminya dihalau itu adalah disebabkan oleh memanda menteri,maka dia menjadi marah dan berdendam untuk membalas pekerjaan memanda menteri itu.

peluang yang di cari itu akhirnya sampai juga, dari rasa kasih sayang yang amat sangat kepada suaminya yang telah menyebabkan dia jadikan kasih sayang ditukarnya menjadi dendam kesuma dihati.maka suatu hari dia telah merasuk dan mengapai-apikan siisteri memanda menteri.sehingga lah berita angin itu sampai kepada sang raja,dipangil akan memanda menteri dan siisteri memanda menteri mengadap.

lalu diberitakan hal yang terjadi dari khabar angin yang tersebut itu,maka raja amat murka kepada kedua-duanya,dan dihukum akan keduanya keluar dari negeri itu kerana berita atau cerita itu memalukan istana. walaupun yang bersalahnya hanya seorang.

dengan terhalaunya memanda menteri dan isterinya, siisteri kasihsayang amat gembira tetapi dia tetap masih marah kerana suami kasihsayangnya tidak ditemuinya dan siisteri kasihsayang itu tetap berperasangka marah kepada memanda menteri dan isteri.siisteri kasihsayang itu mengacau orang yang ramai yang menyebabkan siisteri kasihsayang itu seperti dirasuk gila atas sebab kasih sayang dan cinta berahinya terhadap suaminya yang hilang terhalau itu.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

hai jiwa yang tenang.

kembalilah kepada tuhanmu dengan hati yang puas lagi diridhai nya.

maka masuklah ke dalam jamaah hamba-hamba ku.

dan masuklah ke dalam syurga ku.




sesungguhnya diri kami dan diri mereka-mereka itu dan diri tuan puan adalah milik allah yang mutlak.

adakah akan balik dengan tenang atau balik dengan gelisah,itu adalah pilihan atas diri-diri masing-masing, dan kami mohon berlindung kepada allah dari hati yang diserang resah gelisah dalam diri.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

dan orang-orang yang kafir kepada ayat-ayat kami,mereka itu adalah golongan kiri.

mereka berada dalam neraka yang di tutup rapat.




dan apabila diantara mereka-mereka itu tidak beberapa yakin atau cuba berseloka atau berbandingkan al quraan dengan suatu kitab yang lain,maka ingatlah,peringatan yang jelas telah di bacakan oleh nabi muhammad saw kepada seluruh alam.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

ketika bangkit orang yang paling celaka diantara mereka.

lalu rasul allah berkata kepada mereka:"untu betina allah dan minumannya".

lalu mereka mendustakannya dan menyembelih unta itu,maka tuhan mereka membinasakan mereka disebabkan dosa mereka,lalu allah menyama-ratakan mereka.

dan allah tidak takut terhadap akibat tindakan nya itu.




adakah kisah-kisah dalam al quraan itu hanya sebagai satu senda gurau dan hiburan semata kepada merek- mereka itu sekarang ini?,dan tidak kah sebahagian dari mereka-mereka itu telah diperlihatkan dengan air yang banyak yang disebut sunami itu. dan tidakkah sebahagian dari mereka di perlihatkan pertumpahan darah yang tidak henti-henti yang seperti di telok parsi itu.maka siapakah mereka-mereka itu yang amat suka berangan-angan?

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

sesungguhnya kewajipan kamilah memberi petunjuk.

dn sesungguhnya kepunyaan kamilah akhirat dan dunia.

maka,kami memperingatkan kamu dengan neraka yang menyala-nyala.

tidak ada yang masuk ke dalamnya kecuali orang yang paling celaka.

yang mendustakan dan berpaling.

dan kelak akan dijauhkan orang yang paling takwa dari neraka itu.

yang menafkahkan hartanya untuk membersihkannya.

padahal tidak ada seseorangpun memberikan suatu nikmat kepadanya yang harus dibalasnya.

tetapi kerana mencari keridhaan tuhannya yang maha tinggi.

dan kelak dia benar-benarmendapat kepuasan.





janganlah mereka-mereka itu dan tuan puan meletakkan pahala sebagai angan-angan dengan berkira-kira pada setiap kebajikan dan kebaikan yang dilakukan dijadikan satu kebajikan adalah satu saham akhirat, kebaikan dan kebajikan itu adalah wajib atas anak-anak adam bagi urusan fekah(rahmat,ampunan,ridha)tidak akan hidup anak-cucu adam jika tiada belas kasihan dari rahmat,ampunan,ridha dari allah. dan nikmat yang tinggi dinikmati adalah islam.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

dan dia mendapatimu sebagai seorang yang bingung,lalu dia memberikan petunjuk.

dan dia mendapatimu sebagai seorang yang kekurangan,lalu dia memberikan kecukupan.





pada awalnya kejadian mahluk dan terutamanya manusia,kecukupan itu telahpun diberikan oleh allah dengan serba lengkap,dan tugas manusia itu hanyalah bersujud menyambah allah semata-mata,maka apabila manusia itu berasa ia telah terlalu cukup maka ia ingkar dengan sengaja ataupun tanpa sengaja.begitu juga apabila ia berasakan ia tidak pernah cukup-cukup,maka ia ingkar dengan sengaja ataupun tanpa sengaja. sebab itu peringatan sentiasa diberikan kepada manusia supaya jangan lupa dan lalai leka dan kembali kepada fitrah asalnya sebagai hamba allah.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

adapun terhadap anak yatim maka janganlah kamu berlaku sewenang-wenang.

dan terhadap orang yang minta-minta maka janganlah kamu mengherdiknya.

dan terhadap nikmat tuhanmu maka hendaklah kamu menyebut-nyebutnya.




lagi sebahagian kifarah sebagai penyakit yang dinyatakan;

paru-paru...kutuk orang...penawarnya.
sawan...amat perasa@hati kecik...penawarnya.
limpa...mengadakan benda atau cerita yang tiada...penawarnya.

apabila cukupnya masanya,seperti buah yang masak atau sekarang ini seperti bom jangka,bergitulah terjadinya pada setiap penyakit yang ada nyata sekarang ini asalnya ghaib dan setelah terkumpul lama terperam seperti pekong. itulah ucapan orang tua dahulu:"membuka pekong didada".

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

maka apabila kamu telah selesai,kerjakanlah dengan sungguh-sungguh yang lain.

dan hanya kepada tuhanmulah hendaknya kamu berharap.





dalam kalangan mereka-mereka itu ada yang bersangka-sangka dan berasa bergitu yakin yang meerka telah menyelesaikan tugas mereka sebagai hamba allah. jadinya mereka hanya duduk beribadah sambil menunggu hari mati mereka,sedangkan tiada yang mereka itu kerjakan melainkan mencarikan dan menuntut pahala dari allah bagi ibadah yang mereka buat. sungguh mengaibkan tingkahlaku mereka-mereka itu.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

maka apakah yang menyebabkan kamu mendustakan pembalasan sesudah itu?

bukankah allah hakim yang seadil-adilnya?




walaupun telah dikhatamkan bacaan al quraan itu sebanyaknya bilang tahun,sebaliknya mereka masih tidak mengenali diri mereka sendiri lagi. apakah sebabnya tidaklah diketahui?. dan macammana mereka hendak menunjukkan muka mereka kepada allah pada hari diri mereka diadili itu nanti?,tidaklah diketahui.
moga mereka itu mendapat petunjuk dan ampunan allah.dan kami juga memohon keampunan serta petunjuk dari allah.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

bagaimankah pendapatmu jika orang yang melarang itu mendustakan dan berpaling?

tidakkah dia mengetahui bahwa sesungguhnya allah melihat segala perbuatannya?

ketahuilah,sungguh jika dia tidak berhenti niscaya kami tarik ubun-ubunnya.

ubun-ubun orang yang mendustakan lagi durhaka.

maka biarlah dia memanggil golongannya.

kelak kami akan memanggil malaikat zabaniyah.

sekali-kali jangan,janganlah kamu patuh kepadanya;dan sujudlah dan dekatkanlah.




bukan sahaja kepada mereka-mereka itu yang diberi peringatan oleh allah,malah kami juga diingat dan di berikan peringatan oleh allah.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

pada malam itu turun malaikat-malaikat dan jibril dengan izin tuhannya untuk mengatur segala urusan.

malam itu kesejahteraan sampai terbit fajar.





malah kami juga berkilaf adalah dengan izin serta kebenaran allah.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

sesungguhnya orang-orang kafir yakni ahli kitab dan orang-orang musyrik keneraka jahanam;mereka kekal didalamnya,mereka itu adalah seburuk-buruk mahluk.

sesungguhnya orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh mereka itu adalah sebaik-baik mahluk.

balasan mereka di sisi tuhan mereka ialah syurga 'adn yang mengalir dibawhnya sungai-sungai;merek kekal didalamnya selama-lamanya.allah ridha terhadap mereka dan merekapun redha kepada nya.yang demikian itu adalah bagi orang yang takut kepada tuhannya.




ahli kitab dan musyrik pada zaman ini pun akan diseretb ersama ke neraka,bukan setakat yang pada zaman nabi saw sahaja,kerana pada zaman ini kupulan mereka lagi ramai dan lansung tidak dapat dikenali perbezaan diantara yang sebenar dengan yang berlakun pada mata kasar.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

pada hari itu manusia ke luar dari kuburnya dalam keadaan yang bermacam-macam,supaya diperlihatkan kepada mereka pekerjaan mereka.

barang siapa yang mengerjakan kebaikan seberat zarrahpun,niscaya dia akan melihatnya.

dan barangsiapa yang mengerjakan kejahatan seberat zarrahpun,niscaya dia akan melihat pula.




berita -berita dari kebaikan dan kejahatan diri masing-masing akan dibentangkan,sebagaimana yang telah mereka perbuatkan semasa hidup diatas muka bumi.

mereka akan dapat melihat diri mereka seperti mereka melihat rakaman vedio yang mereka pernah rakam gambar mereka sekarang.mereka melihat lakunan mereka sendiri.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

sesungguhnya manusia itu sangat ingkar tidak berterima kasih kepada tuhannya.

dan sesungguhnya manusia itu menyaksikan keingkarannya.

dan sesungguhnya dia bsangat bakhil kerana cintanya kepada harta.

maka apakah dia tidak mengetahui apabila dibangkitkan apa yang ada di dalam kubur.

dan dilahirkan apa yang ada di dalam dada.

sesungguhnya tuhan mereka pada hari itu maha mengetahui keadaan mereka.




maka tepuk dada tanya selera sendiri,adakah berbunyi seperti bekas yang penuh isinya atau berbunyi seperti tong yang kosong.maka kembalilah kejalan yang sebenar dan dibenarkan allah.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demkian,

dan tahukah kamu apakah neraka hawiyah itu?

api yang sangat panas.






amaran demi amaran telah diberitakan melalui al quraan,sebaliknya ada dikalangan mereka-mereka itu hanya berkata,kita tunggu dsan lihat.sungguh mengaibkan kata-kata mereka itu.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

jangan bergitu,jika kamu mengetahui dengan pengetahuan yang yakin.

niscaya kamu benar-benar akan melihat neraka jahannam.

dan sesungguhnya kamu benar-benar akan melihatnya dengan ainul yaqin.

kemudian kamu pasti akan ditanyai pada hari itu tentang kenikmatan.





apakah mereka-mereka itu telah dapat menyediakan jawapan kepada persoalan tentang kenikmatan yang telah mereka miliki dan nikmati dan kemana kenikmatan mereka itu mereka pergunakan.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

demi masa.

sesungguhnya manusia itu benar-benar berada dalam kerugian.

kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nesihat menasihati supaya menetapi kesabaran.




pada masa ini ramai dikalangan mereka-mereka itu yang memakai perangai hamman,perangai qorun,perangai samirin dan perangai firaun zaman nabi musa.dan mereka berasa berbangga dengan tingkahlaku mereka itu.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

dan tahukah kamu apa huthamah itu?

api allah yang dinyalakan.

yang sampai ke hati.

sesungguhnya api itu ditutup rapat atas mereka.

diikat pada tiang-tiang yang panjang.




mulut hendaklah dijaga dari menjadi celupar yang akibatnya akan ditanggung diri sendiri celakanya,tiada penolong yang akan menolong mereka kecuali allah.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

dan dia mengirimkan kepada mereka burung yang berbondong-bondong.

yang melempari mereka dengan batu dari tanah yang terbakar.

lal dia menjadikan mereka seperti daun-daun yang dimakan.




apakah yang dimaksudkn ababil itu? yang mana ia sebahagian mahluk allah yang disembunyikan berita-beritanya lagi ghaib urusannya.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

maka hendaklah mereka menyembah tuhan pemilik rumah ini.

yang telah memberi mekanan kepada mereka untuk menghilangkan lapar dan mengamankan mereka dari ketakutan.


maka siapakah yang disebut quraisy itu? quraisy itu adalah sebahagian dari kilaf al quraan.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

maka kecelakaanlah bagi orang-orang yang shalat.

orang-orang yang lalai dari shalatnya.

orang-orang yang berbuat riya.

dan enggan barang berguna.




dan tiada kebaikannya kepada mereka yang tamak dan kedekut itu. mereka itu suka berselindung seperti kata orang tua;ada udang disebalik batu.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

maka dirikanlah shalat kerana tuhanmu dan berkorbanlah.

sesungguhnya orang-orang yang membenci kamu dialah yang terputus.





jangan ditinggalkan al quraan dan al hadis(sunnah nabi),keduanya adalah jalan penunjuk kepada kebenaran.siapa yang tidak yakin dan meninggalkan keduanya, maka durhakalah gelaran kepada mereka-mereka itu.





Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah.

dan kamu tidak pernah menjadi penyambah tuhan yang aku sembah.

untukmulah agamamu,dan untukkulah agamaku.




islam itu satu,al quraan itu satu,rasulullah itu satu dan akan kembali semuanya itu kepada yang satu.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

maka bertasbihlah dengan memuji tuhanmu dan mohonlah ampun kepada nya.sesungguhnya dia adalah maha penerima taubat.





apalah yang di malukan dan apalah yang memberatkan diri mereka-mereka itu dari bertaubat dengan memohon ampunan allah.dan adakah bumi atau dunia atau alam lain yang mereka boleh berpindah?seluruh alam semesta itu adalah milik allah yang mutlak.dan tidak dikongsikan dengan yang lain.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

kelak dia akan masuk kedalam api yang bergejolak.

dan isterinya,pembawa kayu bakar.

yang dilehernya ada tali dari sabut.





mereka yang melakukan kedsalahan dan mereka yang bersubahat dengan kesalahan,tetap sama-sama merasa hukumannya kecualu mereka yang bertaubat sebelum datangnya kiamat.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

katakanlah:"dia lah allah yang maha esa".

allah adalah tuhan yang bergantung kepada nya segala sesuatu.

dia tidak beranak dan tidak pula diperanakkan.

dan tidak ada seorangpun yang setara dengan dia.




dia adalah pencipta mutlak kepada segala sesuatu termasuklah alam semesta ini. dan tiada siapa yang dibenarkan berfikir sebaliknya dan terbalik.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

katakanlah:"aku belindung kepada tuhan yang menguasai subuh.

dari kejahatan mahluk nya.

dan dari kejahatan malam apabila telah gelap gelita.

dan dari kejahatan wanita-wanita tukang sihir yang menghembus pada buhul-bunul.

dan dari kejahatan orang yang dengki apabila ia dengki.




maka mohonlah pelindungan dari allah.dan tinggalkanlah pekerjaan yang merugikan diri sendiri dan tunaikan amanah dan amanat yang tersuruk itu.dan bukalah teka-teki yang diberikan dan selesaikannya.

Anonymous said...

subhanaallah.maka dengan demikian,

katakanlah:"aku berlindung kepada tuhan manusia.

raja manusia.

sembahan manusia.

dari kejahatan syaitan yang biasa bersembunyi.

yang membisikkan kedalam dada manusia.

dari jin dan manusia.




hentikanlah dari menundingkan jari, tanya akan diri sendiri,apakah itu syaitan,apakah itu jin dan apakah itu manusia?


dan allah telah menngatakan dengan tegas. yang dia adalah raja kepada manusia dan dia yang perlu disembah dan kepada dia lah seluruh mahluk terutamanya jin dan manusia perlu memohon perlindungan dan keampunan.



maka dengan izin dan kehendak allah jua kami mengundurkan dir,urusan-urusan membentang berkilaf telah selesai kami beritakan disini. maka ampunan,redho, petunjuk allah kami pohonkan bagi diri kami dan tuan puan dan mereka-meerka juga. inshaallah...maka inshaallah dengan izin allah.