-DUA KALIMAH SAHADAH-Dimanakah sandarannya? Apakah jawapannya? Bagaimanakah huraiannya?
SILA BACA KOMENT DAN TERBITAN YANG TERDAHULU UNTUK DAPATKAN MAKLUMAT LEBIH LANJUT .

20160331

Mohon pengesahan keturunan Fadjar Harta bin Hussain

Assalammualaikum tuan puan,

Soalan:
boleh tak sahkan susur galur saya.

Nama saya Fadjar Harta bin Hussain,
Hussain anak kepada sinoriah
anak kepada Penghulu Bakar Lebak
anak kepada Tok Pandak
anak kepada Tok Mengkarak 2.

Jawapan:
Penghulu Bakar bin Tok Pandak
[siapa nama Tok Pandak ini]
dan Tok Pandak bukan anak Tok Mengkarak 2.

tuan kena cari susur penghulu bakar di batu pahat dahulu dan baru pergi ke pekan dan baru balik cari dilebak.
istana atau rumah besar aki atau moyang penghulu bakar tu ada dilebak.

tak ada siapapun yang ambik kisah
[yang tinggalhanya tiang sebatang sahaja yang lain hanyut entah kemana]

Untuk pengetahuan pihak tuan,
info tersebut saya dapat dari
sepupu arwah bapa saya iaitu
Tuan Hj Alang Ahmad
(Lebak)
(Ex Wartawan,sekarang AJK Persatuan Sejarah Pahang)

Saya akan cuba sahkan semula.

Terima kasih
Fajar 012 3937330

sumber: Versi Susunan Waris Pahang
daripada: Anonymous
pada: 3/31/16 16:54

No comments: