INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20160415

Siapakah yang diberi nama JOKER

salamun,,,tuan@puan ahli bait@ahli waris nusatara...

kilaf@kiasnya kepada...
JOKER @ [NAMA FEKAHNYA] @ [NAMA ADATNYA]...
pada setiap zaman akan ada seorang yang sepertinya,
dia ini tidak pernah lari dari disandarkan kepada fitnah,
yang akhirnya dan hingga sekarang
[dimana letaknya nama joker].
nama ini sebagai gelaran,
yang orang ramai bagaikan dia sebagai badut,
tetapi siapa dia yang sebenarnya.
sebahagian dari kisah dan riwayat adalah datangnya dari dia[pemegang kepada amanah dan penasihat diraja kepada salah seorang firaun mesir(bukan zaman nabi musa)

Anonymous
on 1/4/15

9 comments:

Anonymous said...

salam sejahtera'shahihnya;

maaf kata;


hadisnya; barang siapa mengakui ayah kepada orang lain yang bukan ayahnya,sedangkan dia mengetahui,beerti kufurlah dia;
barangsiapa mengakui sesuatu yang bukan miliknya,dia bukan dari golongan kami,dan hendaklah dia bersiap sedia menempati tempat duduknya di dalam api neraka;
barang siapa memanggil kufur kepada orang lain,atau berkata kepadanya, hai musuh allah,padahal tidak demikkian maka ucapannya itu akan kembali kepada dirinya sendiri.

kata hamba allah; merka berkata dan mereka tidak mengamalkan, berapa banyak kamu beramal tetapi tidak ikhlas?.jadilah kamu orang yang berakal dan jangan kamu burukkan tata kesopananmu dihadapan allah.

apakah kamu tidak menyasikan matinya datuk nenek dan keluargamu? apakah kamu tidak menyasikan matinya raja-rajamu? hendaklah kamu mengambil pelajaran kepada mereka dan kamu cegah nafsumu dari mencari dunia dan cinta kekal padanya.

dunia adalah penjara orang mukmin.

al quraan; maka barang siapa yang menghendaki, tentulah ia memerhatikannya.[surah abasa,,ayat 22]

Anonymous said...

salam sejahtera'shahihnya;

maaf kata;


enam belas orang kumpulan pertama dan tiga puluh empat orang kumpulan kedua,dan jumlah mereka semuanya lima puluh orang. mereka telah berjanji dengan orang sepuluh bagi menjaga amanah yang di berikan kepada mereka,sebaliknya kesemua mereka lima puluh orang itu masih tidak menunaikan perjanjian amanah mereka buat dengan orang sepuluh atau orang kumpulan sepuluh tanah melayu. mereka orang kumpulan pertama,enam belas orang dan mereka orang kumpulan kedua,tiga puluh empat orang diberikan tempoh menunaikan amanah itu, dan jangan di pusakakannya kerana tuan -tuan telah diberikan upah bersekali dengan amanah itu.maka tidak layak diambil dan dihak milikkan@dipusakakan amanah yang tersebut itu.
jalankan dan tunaikan perjanjian amanah tersebut, sebelum tuan-tuan di kifarahkan dengan bala atau bencana yang berat.
orang sepuluh kumpulan masih ada seorang lagi yang masih hidup.
walaupun tiada tertulis diatas kertas atau lain-lain dokumen akan perjanjian itu,sebaliknya perjanjian itu disaksikan oleh allah swt dan rasulullah saw,dan perkara itu tersimpan elok di tempat simpanan perjanjian dan amanah.

(mereka tahu serta faham dengan apa yang kami maksudkan itu,maka kembali kejalan yang sepatutnya,jalan lurus yang dibenarkan oleh fekah,dan jangan menggelincirkan diri tuan-tuan kedalam longkang dengan sengaja disebabkan ego dan tamak) azab hukumannya amat berat dan buruk sekali.

Anonymous said...

salam sejahtera'shahihnya;

maaf kata;


orang sepuluh atau orang kumpulan sepuluh itu adalah orang yang telah berakat @membuat perjanjian@menerima amanah@bersumpah fekah dengang mat kilau di pulau tawar sebalum mat kilau mati.(mereka telah bersumpah bersaksikan allah swt dan rasulullah saw).nama-nama mereka yang sepuluh,yang enam belas dan yang tiga puluh empat itu cuma hilang dimata kasar sahaja.dan kami akan menjejak dan meneliti setiap inchi dari mereka-mereka yang diberikan amanah.inshaallah dengan izin allah.

termasuklah kumpulan pemegang amanah yang lain selain dari yang tersebut itu. apakah ego mereka yang menyebabkan mereka leka dan lalai dari tanggung jawab mereka sebagai khalifah diatas muka bumi ini.atau ada sebab selain dari itu.

Anonymous said...

salam sejahtera'shahihnya;

maaf kata;


hadisnya; wahai rasulullah,bagaimanakah pendapat engkau,apabila saya bertemu dengan slah seorang kufur,lalu dia memerangi saya,memukul salah satu dari kedua tangan saya dengan pedangnya hingga tanngan saya terputus,kemudian orang itu berlindung pada sebatang pohon dari saya, lalu berkata,'saya masuk islam kerana allah',,apakah saya harus membunuhnya wahai rasulullah sesudah dia mengucapkan kamilah itu?,,

rasulullah sawmenjawab; jangan kau bunuh dia.

lalu saya bertanya lagi; wahai rasulullah, sesungguhnya,dia telah memutuskan tangan saya,lalu dia mengucapkannya sesudah itu,apakah saya harus membunuhnya?.

rasulullah saw menjawab; kamu jangan membunuhnya kerana jika kamu membunuhnya,sesungguhnya dia menduduki kedudukanmu sebelum kamu membunuhnya,sedangkan kamu menduduki kedudukannya sebelum dia mengucapkan kalimah yang dia ucapkan..


al quraan; dan perangilah mereka supaya jangan ada fitnah dan supaya agama itu semata-mata untuk allah.

kata hamba allah; kami sudah memerangi mereka supaya jangan ada fitnah,sedangkan kamu bersama kawan-kawanmu menginginkan berperang supaya ada fitnah.

lalu,apa yang hendak kamu lakukan dengan kalimah.lailahaillallah. apabila nanti pada hari kiamat datang kepadamu.

Anonymous said...

salam sejahtera'shahihnya;

maaf kata;


hadisnya; wahai rasulullah,perbuatan apa saja yang paling utama?
beliau menjawab,beriman kapa allah dan berjuang dijalannya.
lalu saya bertanya lagi,memerdekakan budak apakah yang paling utama?
belliau menjawab,ialah budak yang paling berharga bagi pemiliknya.
saya bertanya lagi,bagaimana kalau saya tidak mampu berbuat demikian?
beliau menjawab,kamu membantu orang yang tidak mempunyai pekerjaan.
saya bertanya lagi,wahai rasulullah,bagaimanakah kalau saya tidak mampu sama sekali?
beliau menjawab,janganlah kamu berbuat jahat atau buruk kepada orang lain,itulah sedekah darimu atas dirimu sendiri.

kata hamba allah; selama didalam hatimu masih ada sebesar semut kecil dari apa yang selain allah maka kamu tidak melihat dekatnya allah.

selama didalam hati mu masih ada dunia sebesar semut kecil maka kkamu tidak melihat akhirat dihadapanmu.

jadilah kamu orang yang berakal.janganlah kamu datang depintu nya kecuali dengan tapak kaki kejujuran,kerana pengkritik itu tajam penglihatan.


ramai dari kalangan mereka-mereka itu tiada keyakinan dalam diri mereka serta masih was-was dengan perkara yang menjadi urusan harian mereka sendiri.

pada zaman rasulullah dan sahabat; mereka hanya ada pakaian sehelai atau dua helai sahaja,dan dengan pakaian itulah mereka bekerja dan dengan pakaian itulah mereka melakukan ibadah.(kebanyakan mereka bekerja dengan pekerjaan kasar,bertani atau menternak dibawah panas matahari dan sebahagian darinya bekerja dipasar),maka mereka yakin dengan diri mereka (kebersihan pada diri,hati dan pakaian mereka),dan pakaian tidur mereka pun adalah pakaian yang sama,dan mereka menyuci pakaian mereka pada tempoh yang tertentu dan bukannya pada setiap hari,dan mereka tidak was-was kerana mereka yakin serta patuh dengan allah swt dan rasulullah saw. dan mereka tidak menambah atau mengurangkan apa-apa yang diajar dan ditunjukkan rasulullah kepada mereka.

maka apabila sampai pada zaman ini mereka-mereka itu tidak yakin dan tidak mematuhi sebahagia dengan apa yang rasulullah saw telah berikan.

pakaian menjadi masalah kepada mereka, segalanya menjadi kerungsingan dalam hati mereka, sepertilah mereka tidak pernah membaca al quraan dan al hadis.dan telah menjadi seperti satu wabak keatas diri mereka.
mereka mempertikaikan perkara yang telah ditetapkan dalam islam hanya kerena dipertikaikan atau di perli orang.
ibadah itu perlukan ilmu dan ilmu itu perlu di ketahui dan difahami dengan jelas(yakin dengan terang dan jelas,agar tidak ada was-was dalam hati dan diri).

Anonymous said...

salam sejahtera'shahihnya;

maaf kata;


hadisnya; bilakah datangnya hari kiamat?
lalu melanjutkan ucapannya sambil menyemak bagi jawapan orang yang bertanya itu.. dan selepas rasulullah selesai berbicara,lalu dia menyakan orang yang memberi soalan tentang hari kiamat..

rasulullah berkata;siapakah yang bertanya tentang hari kiamat tadi? lalu dijawab oleh orang itu aku disini,ya rasulullah. kemudian rasulullah bersabda,

ketika al amanah diabaikan,maka tunggulah hari itu,
bagaimana ia diabaikan?
rasulullah menjawab; ketika kekuasaan dipegangorang-orang tak cekap,maka tunggulah hari itu.


apabila mereka-mereka itu ingkar dan derhaka kepada amanah maka nerakalah tempat mereka sebagai hukumannya kecuali mereka yang bertaubat dengan sebenar-benarnya dan mendapat pengampunan dan pelepasan dengan izin allah atas diri mereka.

ingkardan derhaka kepada amanah ini seperti sandaran kepada hukuman derhaka kepada ibu.

Anonymous said...

salam sejahtera'shahihnya;

maaf kata;


hadisnya; agama itu sangat ringan dan siapa pun yangmembebani keberagamaannya secara berlebihan tidak akan sanggup menanggungnya, jadi engkau tidak perlu berlebihan,tetapi cubalah untuk mendekati kesempurnaan dan terimalah khabar baik bahwa engkau akan diberi ganjaran; dan shalatlah dipagi hari,siang dan dipenghujung malam.

al quraan; apayang dibrikan rasul kepadamu terimalah dia.dan apa yang dilarangnya bagimu maka tinggalkanlah.[surah al hasyr,ayat 7].

kata hamba allah; sesungguhnya alah mencintai hamba mukmin yang taat,makan dari yang halal.diamencintai orang yang makan dan bekerja,dan dia membenci kepada orang yang makan dan tidak bekerja.

dia mencintai orang yang mentauhidkan nya dan dia membenci orang yang mensekutukan nya, dia mencintai orang yang menyerahkan diri kepada nya dan dia membenci orang yang menentang nya.

dia mencintai orang yang makan dengan usahanya dan dia membenci orang yang makan dengan nifaknya dan menjadi beban atas makhluk.

dia berbuat kepadamu sebagaimana diaberbuat kepada ibrahim as. dan yaaqub as. ketika cinta kepada kedua anaknya dengan secercah hati keduanya ,maka dia mencubakeduanya.

nabi muhammad saw,ketika cinta kepada kedua cucunya,iaitu hasan dan husain,maka jibril as,mendatanginya dan bertanya,apakah engkau mencintai keduanya? maka beliau menjawab, ya. lalu jibrail berkata, adapun salah seorang dari keduanya diracun sedangkan yang lain dibunuh.

maka keduanya dikeluarkan dari hatinya dan hatinya dikosongkan untuk tuhannya.dan berbaliklah kegenbiraan dengan keduanya menjadi sedih atas keduanya.

Anonymous said...

salam sejahtera'shahihnya;

maaf kata;


dalam akbar berita harian semalam(20/42016),memaparkan berita kegagalan persidangan meja bulat;rundingan mencari dan mengesahkan dna panglima @ laksaman hang tuah.(benarkan ujudnya dia atau khayalan).

kami telah menyatakan yang hang tuah itu ,orang nya memang ujud dengan nama yang sebenar dan hang tuah itu hanyalah gelarannya pada masa dia bertugas di dalam empayar melaka.dan gelaran hang tuan itu diberikan oleh orang dan bukannya oleh raja melaka.

maka kalau nak mencari hang tuah,tuan-tuan tak akan berjumpa,carilah siapa nama sebenarnya dan gelaran hang tuah itu diberi oleh raja kerajaan mana semasa itu.

warisnya (cucu-cicitnya sendiri pun tidak dapat mencari dan tidak mengenali siapa dan dimana hang tuah @ moyang mereka itu),inikan pula tuan-tuan yang hanya memdengar dan mendapat cerita dan berita dari mulut-ke telinga bertukar ganti dari jenerasi-kesatu jenerasi dan dari zaman ke zaman.dan cucu-cicitnya sendiri tidak tahu yang mereka berketurunan hang tuah.(ada darah laksaman hang tuah).

dan kami telah nyatakan yang waris kerabatnya yang kanan tidak benarkan susur dan berita berkenaan hang tuah di rungkai dan diceritakan pada masa ini dan tempohnya belum sampai untuk membuka rasia beliau. dan kami pernah meminta izin dari waris kanannya untuk tujuan merungkai cerita hang tuah,sebaliknya tidak diizinkan oleh waris kerabatnya.

Anonymous said...

salam sejahtera'shahihnya;

maaf kata;


hadisnya; aku telah mengigat dua macam ilmu dari rasulullah saw satu diantaranya telah ku beritahukan kepadamu dan jika yang satunya lagi kuberitahukan kepadamu aku akan dibunuh.

hadisnya; ya rasulullah.! peperangan seperti apa yang dilakukan kerana allah?sebab sebahagian dari kami berperang kerana kemarahan dan sebahagian lainnya berperang kerana keangkuhan.
nabi muhammad saw menjawab; barang siapa berperang untuk menegakkan kalimah allah,maka dia berperang kerana allah.

al quraan; bekerja keras lagi kepayahan.[surah al ghasyiyah ayat 3]

kata hamba allah; bagaimana kamu mengubah bahagiannya dengan permusuhanmu padahal ilmu allah tentang sesuatu yang mana ia ada padanya itu telah terdahulu. apabila kamu menentang allah dalam ilmu nya yang terdahulupadamu dan orang lain maka kamu jatuh dari pangdangan nya dan ilmumu tidak berguna bagimu.

sebab kepalingan dan penentanganmu terhadap allah adalah kamu berdiri bersama hawa nafsumu, tujuan-tujuan kecintaanmu kepada dunia,dan kelobaanmu untuk mengumpulkan dunia itu.


harus diingatkan pada setiap kali dihiaskan dengan berlebih-lebihan masjid-masjid,surau dan rumah kerana inginkan kecantikan,maka mereka telah berlaku zalim kepada makhluk lain,kerana disekelilingnya mereka itu masih ada makhluk allah atau hamba allah yang daif yang memerlukan.adakah benar wang yang digunakan untuk mencantikkan itu adalah untuk keraian atau wang itu diambil dari hak orang yang termasuk dalam asnaf zakat dan asnaf baitulmaal..(maka mereka bukan membuat ibadah atau kebajikan sebaliknya mereka menngumpul api bagi kegunaan dalam neraka untuk diri mereka).