INFO YANG DITERBITKAN (atau dipetik) MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. MARILAH KITA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI. Tetapi cepat-cepatlah sedar jika muncul 'manusia' yang akan menyuruh kita bergaduh sesama kita.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH

20171030

Pasal keturunan idok bwk ke kubur

salam, 
teman juge dikhaborkan 
dari tok teman 
org istana pagar ruyung bukit seguntang. 
ate usoh digaduh 
pasal keturunan, 
idok bwk ke kubur

on 10/29/1
on Salasilah Keturunan Raja Alam Pagaruyung
by syarol ahmad

1 comment:

Anonymous said...

salam,tuanpuan.

usul keturunan tetap akan dibentangkan dialam kubur,dialam barzah,dipadang mayshar.[maka urusan keturunan tetap akan di kira atau disebut; sebagai urusan mengenal diri dan mengenal allah].

mengenal keturunan adalah satu dari ilmu fekah,yang ditinggalkan orang,maka dari sebab itu lah urusan pusaka farait,urusan wakaf,urusan baitulmaal,urusan zakat,urusan adat,urusan adab,telah menjadi tersangkut.

kalau kurang yakin dan kurang percaya ,maka tanyakan kepada mufti dinegeri masing-masing.

kalau tidak ,kenapalah pulak dibacakan talkin kepada orang yang didalam kuburkan itu.

mengenal keturunan itu bukannya menyusun kepada siapa moyang yang glamer namanya. sebaliknya disusun sebagai mengikut perintah allah. dan bukannya di suruh mencari kemegahan diri dan keluarga.