INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20160418

Etak daya tarikan pelancong tempatan ke Kg Durian Tawar Bera Pahang.

Tidak dinafikan Sungai Pahang di Durian Tawar ini mempunyai pantai yang menarik. Setiap tahun Kampung Durian Tawar Bera Pahang menjadi terkenal sebagai tempat mencari etak. Terutamanya setiap kali musim panas dan musim air surut atau disebut dengan 'mandi pasir'. Selain menjadi tumpuan pencari etak, Durian Tawar juga terkenal sebagai tempat memancing ikan sungai Pahang.

Satu lagi perkara yang terkenal di Durian Tawar ini adalah adanya seorang tokon yang terkenal iaitu Cikgu Jantan anak Tok Bahaman. Sehingga ada disebut orang Silat Cikgu Jantan. Selain silat ini, ada juga Silat Pendekar Endol atau dikenali juga dengan nama Seni Silat Sengkelat Pendekar Endol yang diajak oleh Cikgu Megat Hj. Ujang.

Selain ini masih banyak lagi perkara yang tersembunyi di Kampung Durian Tawar yang belum terbongkar antaranya adalah kubur lama dan apa sejarah nama Deryan Tawar.
 01. Menjadi tumpuan kumpulan peminat kereta 4x4
 02 Sangkar ikan
 03 Sangkar ikan
 04 Sangkar ikan
 05 Main pasir
 06 Mari memancing
 07 Mari menjaya
 08 Mari bersangkar ikan
 09 Mari menjala ikan
 10 Marilah melawat Durian Tawar.
 11 Durian Tawar
 12 Durian Tawar
 13 Durian Tawar
 14 Durian Tawar
15 Durian Tawar

No comments: