INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20130201

H08 Cikgu Silat

Dialog dengan waris panglima hitam 2 (cikgu@guru silat.)

Untuk berjumpa dan sampai kerumahnya, koi telah diduga dan hampir satu jam lebih koi berlegar-legar (kehulu-kehilir) dan barulah diberi kebenaran berjumpa.

n.g:” asalammualaikum abang”.Sambil bersalam dengannya.

Cikgu:”w.salam, mari masuk. Dari mana?

n.g:” dari temerloh, lama berlegar-legar cari rumah abang ni.

Cikgu: “datang  ni, mana tahu saya ada kat sini dan nak kan cerita apa, saya tak ada apa-apa yang saya simpan dan nak ceritakan”.

n.g:” abang ceritakan lah apa-apa yang abang tahu, nanti koi kesan apa dia amanah yang abang jaga”.

Cikgu: dia pun bercerita, kisah dia ,susur keturunan dia dan cerita berkenaan tokku paloh.

n.g: “ apa yang abang dapat dan pegang ilmu tokku paloh”.

Cikgu:” saya mengambil sanad susur dari (…../keluarga) sampai kepada tokku paloh(cikgu ni adalah keturunan dari tukku paloh).

n.g: “itulah amanahnya”, kata koi.

Cikgu:(dia menarik nafas lega dan wajah nya nampak ceria setelah bercerita berkenaan amanah yang dijaganya)

Maka pada hari dan petang itu, lengkaplah pencarian koi bagi tugas mengumpul dan menyatukan amanah Pahang yang lebih daripada tiga puluh tahun bersuruk. Kesemua amanah yang ada pada koi itu ,  koi perlu bentangkan kepada pemegang amanah/pertugas@majlis sidang  ahli bait/ ahli waris nusatara.

Insha Allah  dengan kebenaran dan rahmatnya jualah, Tugas selepas dari pembentangan amanah bagi kerja-kerja mengesan dan menyusun semula waris-waris yang berpecah dan bersangka-sangka diseluruh pelusuk cerok rantau.

Penulis Neguai.
Penerbit: Laman Pahang

No comments: