INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20130227

F10 Ajk persatuan sejarah jelebu


Yang ini koi berhubung melalui laman blog (sejarah jelebu. Ajk persatuan sejarah) untuk beberapa bulan, baru dia beri lampu hijau untuk berhubung dengan yang lain, itupun selepas dia dapat kepastian diri koi dan kebenaran untuk bercakap[buka mulut].

Macam-macam benda yang koi tanyakan pada dia [mitos dan silah dan nama kuno] dan ada masanya macam bertekak dah jadinya. Sehingga  dia diberi maklumat diri koi dari seseorang tua kedah. Dia kata dia tak dibenarkan menjelaskan semua soalan koi dan minta koi berjumpa dan berhubung dengan seseorang tua di Pahang sebab koi berada di Pahang. 

Orang tu je yang akan beri penjelasan sebenar pada koi.

sumber gambar: psbjelebu.fotopages.com

pemengang amanah/petugas.8;( negeri sembilan)

9 comments:

mazru said...

Assalam LP...

Koi berharap kpd Nya muge dgn izinNya dapatlah kiranye berkungsi kisoh mane hat boleh dikungsi...mandangkan koi masih takde clue ttg sedara mara disebeloh sana,.,

Laman Pahang said...

Dengan izinNYA, ianya akan terbuka untuk diri masing-masing. Kami hanya gerakkan waris-waris yang 'tertidur' supaya mula menyusun (keturunan dan ketuhanan). Bila dah be4rsedia kita akan jumpa orang atau perkara yang membukakannya.

Bila dan terbuka (sikit-sikit) buang cepat-cepat dendam/benci/terkilan. buang juga rasa takut kepada waris/puak lain yang kononnya sedang mencari dan nak menghapuskan keturunan/waris masin-masing. Percaya kepada ALLAH yang akan menjaga keturunan kita kerana ...

Ada yang kami bantu bertahun-tahun tapi 'masih takde clue'. Akhirnya, ada yang berjaya nampak 'clue' tersebut yang berpuluh tahun dia dah tau CUMA tak bertanya kepada orang yang tepat tentang 'clue' tersebut.

Teruskan berkongsi supaya AKHIRNYA dapat mengesan Amanah dan Tugas keturunan masing-masing. Kat situlah tuan akan bermula.

mazru said...

alhamdulillah,bertemu lagi...

Terima kasih kpd LP krn respon di atas comment koi..secara jujurnye koi akui koi mmg kurang tahu menahu mengenai sejarah nenek moyang dahulu...cuma ade juge dengor2 cerite dari aki dan uwan...dari situ timbul minat menyusur nama demi nama moyang2 hinggelah salah satu cabangnye berhenti di Jelebu.

Di sini lah nktah dalam koi mencari susor sebeloh Jelebu yg dikatakan banyok di kawasan Kg Dulang tu,alhamdulillah ade koi dipertemukanNya beberapa klu cuma masih tergantung...kiranye LP dpt berkongsi maklumat ttg moyang koi di Kg Dulang,Jelebu silalah kongsikan..

tentang dendam dsbgnye tu tak pernah ade di sanubari koi..niat koi hanyelah mencari RahmahNya...

muge di izinkanNya...amin.

Laman Pahang said...

Pihak saya akan cuba dapatkan kebenaran untuk pihak saudara Mazru bertemu dengan waris saudara di Jelebu.

Anonymous said...

Tuan Mazru boleh terus menyusur ke teratak Ayahnda Abdul Rahman di Jelebu. Moga berjaya dengan izin Allah swt.

mazru said...

Alahamdulillah...muge yg jauh dpt di dekatkan..yg penting silaturrahim dpat di sambung semula..insyaAllah...

trm kasih LP dan tuan anonymous...

ini no tepon koi..

019-9629245

Anonymous said...

Undang Luak Jelebu

Anonymous said...

Masa kami dulu ... diberi

1.. nama orangnya betul tetapi tempatnya salah. atau

2.. nama orangnya tak betul tetapi tempatnya betul.

3.. nama orangnya tak betul dan tempatnya tak betul.

Tuan dah diberi nama yang betul dan tempat yang betul. Cubalah. Mudah-mudahan Allah mudahkan urusan tuan, dengan niatnya ikhlas.

Kalau dah gi, jangan lupa kongsi pengalaman dengan kami. Mungkin ada petunjuk tersembunyi.

Anonymous said...

salam;...[utk makluman]...berhubung dan berkongsi cerita serta maklumat dari@ melalui blog maya,,,hanya adalah sebagai pertunjuk dan pedoman untuk pencarian dan pengenalan kepada waris-waris sahaja, semata-mata.

tuan-puan perlu bergerak dan menyusur[mengenal@ bertemu muka] waris-waris tuan-puan utk mengenal dan berhubung serta menyambung siratul rahim. beraku-akuan melalui blog maya ini akan menambahkan kekeliruan tuan-puan.siratul rahim tidak akan terjalin dengan hubungan jarak jauh. pulak tu melalui intenet.[keluarkan peluh, longgarkan urat dan sendi-sendi dan sedikit modal bagi urusan begini]