INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20160205

Waris Keturunan Hang Tuah

salamun,,, tuan@puan ahli bait@ahli waris nusatara...

kilaf@kiasnya kepada... hang tuah atau nama lainnya?

waris keturunannya sendiri tidak pernah mengenal dan tidakpun tahu yang diri mereka berketurunan hang tuah kerana dia hanya berbini seorang sahaja dan anak lelakinya hanya seorang dan yang lainnya semua perempuan.

dan warisnya memang ada di serata tanah melayu hingga ke pattani.
baik-baik tuan@puan bila menyusun susur keturunan nya.

kena tahu sejarah hang tuah,
-namanya,
-keturunannya,
-asal negerinya.

bukan setakat boleh mengaku sahaja.

bukti berketurunan bukan terletak pada keris,atau perkakas lain miliknya, sebaliknya kepada sanad darah keturunan dan sejarah pewarisannya.

kilaf@kiasnya kepada... paramiswara@bathin saridun.dan sultan muhammad melaka@sultan muhammad pagar ruyung.

waris kanan keturunan ini memang disuruk@dihilangkan dari sebutan sebagai keselamatan keatas mereka, kerana mereka ini adalah pemagang amanah sekarang ini kepada tanah melayu.

tuan@puan tidak akan berjumpa dengan mereka[tidak dapat dikesan kedudukan mereka ini atau tidak diberi kebenaran untuk mengesan mereka] tetapi mereka akan berjumpa dan mengesan

tuan@puan sebagai ahli waris nusatara@ahli bait dimana sekalipun kedudukan tuan@puan atau pun tempat pensembunyiannya tuan@puan.inshaallah.

mereka ini menguruskan timbangtara[fekah@adat] bagi ahli bait@ahli waris nusatara dan akan dijalankan bagi pihak kerajaan melaka@pagar ruyung.[dengan kebenaran serta izin allah]
   
Anonymous
on 12/29/14

16 comments:

Anonymous said...

astfirullah.dengan izin nya,allah,dengan menyebut nama nya.


jika engkau tidak pulangkan baju aku dengan baik,nescaya aku binasakan engkau.

aku telah menceburkan diri kedalam jurang kebinasaan dengan seorang diri datang mendapatkan lelaki gila ini,

kalau saudara tidak percaya perkataan saya,dantidak mahu melepaskan saya pergi mengambil baju saudara,maka saudara ambillah jubah saya sebagai ganti.

baku ini pakaian budak-budak dan anak-anak wayang,

saudara pakailah dulu baju sementara say pergi mengambil datang kemari

aku lihat kedua belah pipi engkau kembung,apakah engkau tukang bunyikan terompet?

ya,memang betul pekerjaan saya demikian,kalau saudara mahu mempelajarinya saya boleh ajar supaya saudara boleh seperti saya juga.

berapa pendapatan engkau dalam sehari daripada kerja engkau itu?

kau sungguh belas kasihan memandang engkau ini,

Anonymous said...

astafirullah.dengan izin nya,allah,dengan menyebut nama nya.


iakah saudara dapat sepuluh dinar setiap hari?

ya,kalau engkau tak percaya,mari ikut aku dan temgok dengan mata kepala engkau sendiri,

saya terima tawaran saudara itu dengan suka hati,

engkau memang benak-bangal seperti lembu,jaga baik-baik,kalau putus tali ...

Anonymous said...

astafirullah.dengan izin nya,allah,dengan menyebut nama nya.


sekarang bolehlah engkau diharap buat kerja,dan nampaknya baik raksi engkau dengan aku dalam kerja ini,

semoga tuan dapati dalam kebun itu sesuatu yang telah menyukakan hati tuan,

Anonymous said...

astafirullah.dengan izin nya,allah,dengan menyebut nama nya.


adakah engkau semua ini kawan sejawat dengan si tukang bunyikan terompet

kami ini khadam-khadam dan tentera,

aku tak boleh jual barang seekor pun daripada iakan ini,hingga kuli yang menjadi kongsi aku itu datang,walaupun engkau semua bayar seribu dinar bagi setiap seekor ikan.

Anonymous said...

astafirullah.dengan izin nya,allah,dengan menyebut nama nya.


saudara jangan bimbang.

nah,sekarang bawa dulu kemari wangmu,

kalau saudara sampai disana suruhlah siapa-siapa saja panggil saya,nama saya sandal,

aku tak biasa biasa memberi piutang,melainkan berjual tunai,

ambillah ikan ini sebagai hadiah daripada saya.

Anonymous said...

astafirullah.dengan izi nya,allah,dengan menyebut nama nya.


maaf kata,

hang nadim atau laksamana hang nadim; mempunyai dua orang bini
yang pertama itu adalah waris hang tuah dan yang kedua waris tok rompin.

kedua waris dari keturunan dari kedua bininya ini ramai dan beranak pinak ada pada hari ini.makakan tiada seorang pun dari mereka-mereka dari warisnya itu yang mengenal akan diri moyangnya.dan hang nadim itu adalah anak kepada laksamana cheng ho.

bagaimana mereka-mereka itu nak mengenal diri mereka,sedangkan sanad keturunan mereka sendiri pun mereka tidak kenal,inikan pula sanad fekah diri sendiri.

mana sanad adatnya?
mana sanad adabnya?
mana sanad fekahnya?

Anonymous said...

astafirullah.dengan izin nya,allah,dengan menyebut nama nya.


dari mana engkau dapat baju ini?

baju ini kepunyaan seorang tukang bunyikan terompet,......,dan meninggalkan baju ini padaku yang amat memalikan,kerana pakaian ini tak akan hendak dipakai oleh orang yang bersopan sntun seperti aku ini,tetapi apa boleh buat terpaksa juga aku pakai.

kenapa engkau menangis?

Anonymous said...

astafirullah.dengan izin nya,allah,dengan menyebut nama nya.


demi allah,jika engkau tidak khabarkan kepada aku dengan benar apa yang telah berlaku,nescaya aku akan hukum kamu sekalian.

ketika dia sedang minum pagi tadi tiba-tiba tersedak terus rebah pengsan dan lallu mati dengan seketika itu juga.kerana peristiwa itu berlaku dengan mengejut.

Anonymous said...

astafirullah.dengan izin nya,allah,dengan menyebut nama nya.


bahawa sudah lama benar berfikir mencari helah untuk menimpakan bencana kepadanya,sebab sakit benar hati dia kepadanya itu.

saya telah mendangar khabar peri kehandalan awak tentang kesusasteraan dan berbagai alat bunyi-bunyian.

dengan hormatnya segera menyambut,

maka bercampur aduklah rasa benci dan belas kasihannya.

Anonymous said...

astafirullah.dengan izin nya,allah,dengan menyebut nama nya.

dendamn dia tetap juga menyala-nyala.

maka sedikit pun tidak berasa syak dalam hatinya,

Anonymous said...

astafirullah.dengan izin nya,allah,dengan menyebut nama nya.


bahawa inilah peranan yang telah dimainkan olehnya,untuk melepaskan geramnya dan memuaskan dendamnya,berpura-pura menyatakan dukacitanya.

fasal apa pula aku hendak hilangkan wang harga ikan itu,kalau begitu biar aku menagihnya

apa engkau fikir aku mahu biarkan hak aku itu engkau makan dalam perut engkau dengan percuma?tidak,tidak aku mesti tuntut biar sampai kemana pun.

Anonymous said...

astafirullah.dengan izin nya,allah,dengan menyebut nama nya.


maaf kata;

nabi muhammad saw beberapa kali ditegur oleh allah(lihat lah beberapa ayat yang mana menceritakan kejadian allah menurunkan wahyu bagi menegur rasul nya)

dalam kejadian rasul dengan bapa saudaranya,abu talib.

dalam kejadian rasul dengan isterinya,siti aisyah.

dalam kejadian rasul dengan jibril as,semasa wahyu pertama dan wahyu kedua disampaikan kepada rasulullah.(bacalah) dan(bangunlah)


dan siapa diri tuan dan puan semua dan siapa mereka-mereka itu yang langsung tidak boleh dinasihat dan ditegur.

setinggi mana ilmu diri dan ilmu agama tuan dan puan dan mereka-mereka itu,berbanding nabi muhammad saw.

sedang kan para sahabat sentiasa di tegur dan dinasihati oleh sesama para sahabat selepas kewafatan rasulullah.

abu bakar as sidiq menegur dan menasihati para sahabat semasa hari matinya rasulullah,dimana sebahagian besar para sahabat hilang punca seperti anak ayam kehilangan induk,pada hari itu.

seorang sahabat telah menegur khalifah(semasa itu othman menjadi khalifah),sehinggakan sahabat itu dibuang daerah oleh othman,sebaliknya sahabat itu tidak langsung melawan dan tidak langsung berdendam,malah menuruti perintah khalifah.

siapa diri tuan dan puan dan mereka-mereka itu,sehingga menyebabnya kepada keadaan kucar kacir dan hampir runtuh kedamaian dalam masyarakat. sehingga adab menjadi biadab.

Anonymous said...

astafirullah.dengan izin nya,allah,dengan menyebut nama nya.


rupanya engkau lari dan cuba menipu aku,engkau tidak akan lepas selagi tidak membayar wan harga ikan yang engkau telah cekek itu.

apa kehendak orang ini

macam-macam lagi kata-kata yang kasar telah dikeluarkan sebagaimana yang tuan dengar.

tidak patut benar engkau buat leceh

saudara jangan takut,tapi tunggu sebentar.

Anonymous said...

astafirullah.dengan izin nya,allah,dengan menyebut nama nya.


adakah lelaki itu telah tahu bahawa...?

saya fikir dia tidak tahu sama sekali dari hal itu,bahkan mungkin dia tidak kenal lagi apabila melihat

benarlah kata tuan bahawa perpisahan itu amatlah beratnya.akan tetapi maut itu pun benar juga,tiada siapa boleh mengelaknya

kalau begitu cuba engkau panggil dia masuk biar kita lihat apa pula yang akan berlaku.

Anonymous said...

astafirullah.dengan izin nya,allah,dengan menyebut nama nya.


tidak patut benar engkau pergi menghilangkan diribetullah kalau orang tak boleh dipercayai dan tak boleh diharap lansung kesetiaannya.

saya ini sudah dihalang oleh keuzuran besar

itu salah engkau sendiri

kalau engkau bernasib baik,nanti beroleh hadiah sebesar-besarnyaseribu dinar,sekurang-kurangnya satu dinar.tapi kalau engkau nasib tak baik,akan dapat hadiah balasan disebat seratus rotan sekurang-kurangnya,atau setinggi-setingginya dipancung kepala engkau dengan pedang.

Anonymous said...

astafirullah.dengan izin nya,allah,dengan menyebutnama nya.


maaf kata;

al quraan dan as sunnah itu adalah sumber nya datang dari allah,dan ianya bersih dari keburukan apapun,sebaliknya;

manusia hari ini telah menyalah gunakan sumber itu untuk kepentingan diri mereka masing-masing.

satu dari salah laku mereka ialah:

menjadikan sumber itu sebagai alat mencari makan
menjadi pelaris
menjadikan pendiding

rezeki dan pelindungan hanya boleh di didapati dari allah semata dan bukan nya dari hamba ciptaan nya yang lain.

al quraan dan as sunnah itu juga hamba dan ciptaan allah,jangan lah salah atau disalah gunakan nya.


maaf kata;

mereka membaca dan menghafal dan mentelaah al quraan dan as sunnah@al hadis.
mereka percaya kepada rukun islam dan rukun iman;sebaliknya;

mereka masih lagi sangsi dan takut kepada benda dan perkara yang ghaib.

percaya kepada perkara ghaib itu duduknya dalam rukun iman,kalau dah takut pada jin dan saka dan hantu(boleh ke kata mereka percaya pada rukun iman);mereka itupun juga hamba ciptaan allah.
mereka juga ada yang baik dan adajuga yang telah membuat salah laku seperti juga manusia, ada baik ada yang tak senonoh perangainya.
dari kalangan mereka telah dihukum oleh allah pada zaman @ masa mereka,dan yang manusia hari ini memandai menghukum atau memandai menjatuhkan hukuman pada mahluk ghaib itu kenapa(dah takde kerja lain atau nak ambil alih kerja)

mereka mengatakan,mereka kenal mahluk ghaib akan asal usulnya dan sebaliknya asal usul diri sendiri,kejadian diri sendiri pun mereka masih tak kenal dan was-was.(apakah mereka betul-betul atau olok-olok,untuk menyedapkan hati)

amanah yang sebenar allah beri, masih tak berbuat;tapi dah mengaku yang mereka redho,mereka syukur,mereka iklas.

jadi kenapa pula banyak sangat penyakit yang menimpa mereka,dah seperti kena wabak dan bala;

penyakit tiga serangkai;kencing manis,jantung,darah tinggi.
ghaud,buah pinggang,jangkitan kuman,sakit kuning,paru-paru berair dan dan dan.

kebanyakan dari mereka itu tak faham atau salah faham atau saja-saja buat tak faham, manusia telah di berikan akal,maka fikirkanlah dengan akal yang telah disempurnakan oleh allah.