INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20130129

F6 Dialog dengan Pa Cu Kelantan


Ng;”salam pa cu”.

Pa/p.4;”salam,” sambil senyum.(macam dia memang dah tahu je kome berdua nak datang jumpa dia).

Ng;”kome ni datang disuruh melawat  awok pa cu.

Pa/p.4;”dari mano nih?. Pah tu cerita lah, apa dia nya?

Ng;” kome dah gi jumpa, orang ni dan orang tu, dan dia suruh datang jumpa pa cu lah pulok dan lepas ni kena gi jumpa hok orang lain pulok.

(Dialog dan cerita diantara kami dengan pa cu, maaf, tak di buka dan tak dibincangkan)

Pa/p.4; kata dan ceritanya ,diantaranya yang boleh diceritakan; katanya,”saya ni keturunan dari puteri saadon.(kome dihidangkan dengan cerita puteri saadon dan bab akidah dan bab tugas dan juga amanah dan termasuklah dibasuh sikit).

 pemegang amanah/petugas.4;(kelantan)

4 comments:

mazru said...
This comment has been removed by the author.
mazru said...

assalamualaikum NG...

kala buleh dikongsikan sedikit ttg keturunan Putri saadong..adekah warisnye yg bermastautin di Pahang...sekadar betnye NG jika tahu cerite...

Terima kasih...

Laman Pahang said...

Cerita Putri saadong ada sedikit kelahi/dendam/benci/terkilan yang tak sudah-sudah dengan puak ..... Ada yang terus melenting bila disebut sahaja Puteri Saadong. Terus marah. kalau boleh kami tak mahu buat siapa-siapa marah. Kerana kita semua akan ditanya soalan yang sama di dalam kubur. Saudara Mazru puat Puteri Saadong atau puak yang lagi satu? Jangan sebut disini. Kami tak mahu menjadi punca perbalahan. Kami mahu jadi pendamai.

Anonymous said...

salam tuan@puan...
kpd mazru,,,

maaf lambat menjawab,,,
waris puteri saadong ni, bukan setakat bermastautin dipahang je,,,
rata tempat dalam nusatara ni,terutama dalam malaysia.kebanyakan dari mereka tak kenalpun yang diri mereka waris puteri saadong.