-DUA KALIMAH SAHADAH-Dimanakah sandarannya? Apakah jawapannya? Bagaimanakah huraiannya?
MESTI BUAT SEMAKAN DAN PENGESAHAN SEBELUM MENGGUNAKAN MAKLUMAT DISINI.

20130121

F4 Dialog dengan Pa Cu


Ng;”salam, pa cu”.

Pa/p.2;katanya;” haa, masuk-masuk.

Ng;” kome ni rata terbabas, sebelum sampai ke sini.

Pa/p.2; katanya;” takpa lah, dah sampai pun.

Ng;”koi dan yang lain ni datang melawat awak dan diarah dek pa ndak jumpa awak.

Pa/p.2;katanya;”awak dari mana(silah diri)?

Ng;” koi dari …,yang ni dari …, dan yangtu pula dari …,.

Pa/p.2; kata dan ceritanya; dia membuka bab tauhid(agama), katanya kalau tak ambil yang ni yang lain tak payah lah”, susah sangat ke nak letak tauhid{ALLAH} dalam diri dan kekalkan ia dalam hati. Koi asal dari sembawah, awak asal dari mana? Kome kena bambu(cerita bab akidah) dan pedih jugalah telinga, kena basuh dik Pa Cu. Diakhir perjumpaan tu, dia pesan,” datang-datang lah kemari, jangan malu..banyak lagi yang awok mer, kena tahu (belajar)dan kena faham kan. Pergi jumpa pa ndak awok, mintak cerita dari dia pulak.
sumber gambar: carta-ahli-waris-pahang

Pemegang amanah/petugas.2; (pahang)

No comments: