-DUA KALIMAH SAHADAH-Dimanakah sandarannya? Apakah jawapannya? Bagaimanakah huraiannya?
SILA BACA KOMENT DAN TERBITAN YANG TERDAHULU UNTUK DAPATKAN MAKLUMAT LEBIH LANJUT .

20200103

Di mana bumi berpijak

Di mana bumi berpijak, 
di situ langit kujunjung, 

Di mana langkahku jejak, 
di situlah aku berlindung, 

Di saat akal bersajak, 
berlagu hatiku meraung, 

Firasat yang tahu lajak, 
datangnya dari yang disanjung, 

Terkadang jiwa tersentak, 
bagai ombak yang terlambung, 

Muncul kembali sejenak, 
madah baru disinambung, 

Tinggi tempat bertapak, 
rendah langit tak berbumbung, 

Mata tak nampak, 
tangan tak kudung, 

Diluah mati mak bapak, 
ditelan 
kemudian lah aku sambung....... 

on Celaru Menghilang Awan
on 1/2/20

2 comments:

Unknown said...

As stated by Stanford Medical, It is in fact the SINGLE reason this country's women get to live 10 years more and weigh an average of 19 KG less than we do.

(By the way, it has NOTHING to do with genetics or some hard exercise and really, EVERYTHING around "HOW" they eat.)

BTW, What I said is "HOW", and not "what"...

TAP this link to see if this quick test can help you find out your real weight loss possibility

Melayu, Islam dan Beraja said...

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada saudara/saudari pengendali blog lamanpahang ini. Saya ingin bertanya mengenai salahsilah keluarga di sebelah ibu saya iaitu Che Wan Chantik serta Tok Gendut @ Gondat serta salahsilah keluarga di sebelah bapa iaitu Haji Uthman bin Senik. Mungkin ada beberapa info serta fakta yang saya terlepas pandang sewaktu mencari susur galur. Boleh hubungi saya di emel (qieyffuah97@gmail.com) serta whatsapp 0176411156.