-DUA KALIMAH SAHADAH-Dimanakah sandarannya? Apakah jawapannya? Bagaimanakah huraiannya?
SILA BACA KOMENT DAN TERBITAN YANG TERDAHULU UNTUK DAPATKAN MAKLUMAT LEBIH LANJUT .

20111118

Buku: Why Worry? Be Happy!


Why Worry? Be Happy!  
oleh Teo Aik Cher 
ISBN: 9789833317943  
Mukasurat: 136 ms 
Harga: 
RM17.90 (West Malaysia) 
RM19.90 (East Malaysia)

Sama seperti roller coaster, hidup ini penuh dengan naik dan turun. Mengapa sesetengah orang melihat segelas air setengah kosong manakala yang lain melihatnya sebagai separuh penuh? dalam Kenapa Risau? Happy!, Pengarang paling laris Teo Aik Cher meneroka beberapa sebab mengapa sesetengah orang, terutamanya remaja, bimbang. Dalam gaya yang kreatif dan menawan hati, beliau menawarkan tips dan strategi untuk mengatasi kebimbangan dan memeluk kebahagiaan. Menyertainya dan menikmati perjalanan penemuan diri. Dapatkan maklumat lanjut cara dan kaedah untuk menjalani kehidupan yang memenuhi dalam mengejar kebahagiaan.

Other best-selling books by Teo Aik Cher 
Why Study Smart?, Why be a Champion?, Why Simplify?, Why Take Action? and Why Procastinate?.


Copyright © August Publishing Sdn Bhd, All rights reserved.
Our mailing address is:
editor@augustpub.com

August Publishing Sdn Bhd
3F-15, IOI Business Park, 1 Persiaran Puchong Jaya Selatan, Bandar Puchong Jaya, 47170 Puchong, Selangor
T: 03-8075 9168   F:03-8076 3142
Website:
www.augustpub.com


Saya belum berpeluang untuk membaca dan mengulas buku ini. Dibawah adalah petikan dari http://iradaily.blogspot.com yang berkaitan. Petikan ini telah saya ubah sikit berdasarkan kesesuaian orang kita. Sama-samalah kita berkongsi.


 oleh Ira Pollins 
(spiritual seeker and run a division of a Fortune 500 company)

Amat mudah untuk merasa bimbang. Tiada usaha yang diperlukan. Kita sentiasa risau. Segala-galanya, termasuk anak-anak kita, kesihatan kita, kewangan kita, produktiviti harian kita, ketagihan kita dan ketidakupayaan kita untuk mengawal semuanya. Apa yang penting, anda jangan benarkan bimbang melumpuhkan anda atau menyebabkan anda  bertindak dalam cara yang boleh memusnahkan dirinya sendiri.

Takut, bimbang dan kebimbangan ada di sekeliling kita. Adalah sukar untuk menjadi positif apabila   ekonomi dirasakan akan runtuh dan anda tidak tahu sama ada anda akan kehilangan tempat tinggal dalam enam bulan, tiga tahun, atau pada masa pada masa akan datang. Dalam keadaan ekonomi kita tidak bertambah baik, terdapat pelbagai kebimbangan yang lain, dari keganasan kepada kemusnahan alam sekitar, dan semua perkara-perkara kecil yang mengasyikkan kita setiap hari.

Saya telah bernasib baik dalam hidup saya. Telah ditemui perasaan sebenar saya dan kelemahan saya. Saya telah bertemu dengan beberapa orang yang telah membantu saya. Saya telah fikirkan tiga cara yang telah saya pelajari dari orang lain untuk membuang kebimbangan saya:


PERTAMA: Sentiasa bersyukur atas apa yang kita ada. (Sentiasa ingat kepada tuhan)

KEDUA: Jaga keperluan asas kta. Makan makanan yang sihat, bersukan (atau berbasikal) dan cuba untuk perbaiki diri anda setiap hari. (Sentiasa jaga kesihatan dan kebersihan)

KETIGA: Tetapkan hari untuk potensi kita. Hari yang khas di mana kita boleh lakukan sesuatu untuk diri
kita, kita lakukan sesuatu untuk orang lain, dan kita lakukan sesuatu untuk jadikan dunia lebih baik. (Lakukan sesuatu yang mengembirakan untuk diri sendiri, orang lain dan dunia)

No comments: