-DUA KALIMAH SAHADAH-Dimanakah sandarannya? Apakah jawapannya? Bagaimanakah huraiannya?
SILA BACA KOMENT DAN TERBITAN YANG TERDAHULU UNTUK DAPATKAN MAKLUMAT LEBIH LANJUT .

20160710

Tun Sinar Putih Hitam @ Malim Hitam

Assalamualaikum.

Saya daripada kuturunan
Tun Sinar Putih Hitam @ Malim Hitam.
Kubur Tun Sinar Putih Hitam
ada di Kampung saya.

Arwah moyang saya
Imam Kasim
adalah anak kepada
Tun Sinar Putih hitam.

Siapa yang ada maklumat
berkenaan salasilah keturanan ini,
boleh berkongsi maklumat
dengan saya.

facebook : Juliana Lily Email: julianalily26@yahoo.com

on Pembesar Pahang yang asal dan pada masa Sultan Ahmad 1
by Juliana Lily
on 7/9/16

2 comments:

Anonymous said...


salam,tuanpuan.

kami tak tahu; yang dimaksudkan tun sinar putih hitam @ malim hitam;sebaliknya kami kenal siapa dianya imam kasim itu.

Unknown said...

Saya berkuturunan tun sinar putih.....salasilah keturunan khatib hitam duduk di Jerantut pahang