-DUA KALIMAH SAHADAH-Dimanakah sandarannya? Apakah jawapannya? Bagaimanakah huraiannya?
SILA BACA KOMENT DAN TERBITAN YANG TERDAHULU UNTUK DAPATKAN MAKLUMAT LEBIH LANJUT .

20180901

Diperut Langit September

Langit September

Duhai Langit September
kau terlalu indah
memukau aku dari bawah
yang dari tadi tidak pernah
jemu mendongak
putih dan biru
mencorak segala rasa
mewarnai sepasang hati
syukur pada Ilahi
alam luas cukup memberi erti
terpaku aku disini
berat untuk pergi

Duhai Langit September
diperutmu penuh kehijauan
aku melihat dari jauh
Bukit Kertau gagah berdiri
Gunung Melati nama sejati
melambai-lambai
pada yang sudi melawati
pasti menemui tersirat dihati
dan aku tersenyum
pasti lagi kesini

Duhai Langit September
kehijauan padi memukau mata
syukur masih ada kanvas begini
tika kampung-kampung telah sepi
dimamah arus
sepi terasing
dibumi sendiri

Duhai Langit September
aku hanya meminjam langitmu
putih biru hijau segala rasa
yang telah mengalir dijiwaku
kupuisikan sedikit waktu
sebelum september pulang
segala rasa kudodoikan
dipangkuan hatiku

kita berkongsi september
yang sama
disini bersama alam indah
bersama roda itu
terima kasih
ku aksarakan sedikit rasa
jiwa yang gembira.....

Penaluka Kersani

No comments: