-DUA KALIMAH SAHADAH-Dimanakah sandarannya? Apakah jawapannya? Bagaimanakah huraiannya?
SILA BACA KOMENT DAN TERBITAN YANG TERDAHULU UNTUK DAPATKAN MAKLUMAT LEBIH LANJUT .

20190129

Makam Teluk Melati Chenor Pahang (1)


 01
 02
 03
 04
 05
 06
 07
 08
 09
10 Gambar dirakamkan pada 18.11.2018

3 comments:

Anonymous said...

salam,tuanpuan.

kiasnya kepada;[ ].


takde berwaris ke makam/kubur ni; semaknya!!!!.

makanya; bergitulah dengan makam/kubur dikawasan yang lain.

kemana sahaja tempat yang pihak/wakil kami pergi melawat.sama sahaja,,,semak tiada penjagaan oleh pewaris yang mengaku: kubur/makam moyang mereka.

dan kalaupun di jaga,dah mengalahkan tempat pemujaan pulak.

bersederhana,bersih dan kemas;itu sudah memadai bagi penjagaan.

Anonymous said...

Disini lah bersemadinya jasad mak dan ayah saya. Mak meninggalkan saya sewaktu saya berumur 5 bulan dan ayah pergi meninggalkan sewaktu saya berusia 5-6 tahun macam tu.

Sewaktu saya masih kecil dahulu rumah kami hanya bersebelahan dengan tanah perkuburan ni yaitu hanya beberapa meter sahaja dan di pisahkan oleh pagar dawai duri. Rumah kami yang paling ke darat.

Pernah sekali di kacau oleh hantu sewaktu saya berumur 5-6 tahun selepas kematian ayah saya. Kami tinggal di rumah tu 4 beradik selepas kematian ayah, kakak paling tua yang menjaga saya dan jarak umur di antara kami semua adalah lebih kurang 3 tahun.

Anonymous said...

Kenangan ini berlaku pada tahun 1975-1976 tahun dahulu. Kini saya sudah berumur 52 tahun. Setelah saya meninggalkan kampung teluk melati saya tidak pernah kembali lagi. Saya tidak pernah menziarahi makam ayah dan emak saya, saya sudah lupa dimanakah kawasan makan mereka kerana saya pernah pergi 2-3 kali sewaktu saya masih terlalu kecil.