-DUA KALIMAH SAHADAH-Dimanakah sandarannya? Apakah jawapannya? Bagaimanakah huraiannya?
SILA BACA KOMENT DAN TERBITAN YANG TERDAHULU UNTUK DAPATKAN MAKLUMAT LEBIH LANJUT .

20170313

Aliran hitam itu mencari dan menganggu keluarga kami.

Salam.
Saya dikatakan
keturunan sultan dr pagar ruyung.

moyang hendak ditabalkan
menjadi sultan,
namun dilihat jawatan itu
telah diambil orang.

Maka,
beliau teruskan dengan agenda pertama,
iaitu menyebarkan dakwah.

Moyang saya
buka kawasan lain,
dan menghapuskan semua gelarannya.

Bilamana saya
ke istana menanti baru ini,
saudara saya
mimpi waris sana
sedang dalam keadaan kacau bilau
dan bimbang kenapa saya ke sana.

Waemah saudara saya
ke istana itupun sesat.

Moyang saya
hapuskan identiti
dan tak ambil takhta
kerana dengki org.

Sehingga kini
aliran hitam itu mencari
dan menganggu keluarga kami.

Aturan moyang saya cantik.
Nama kawasan dibuka,
namanya berkaitan dengan raja,
sebwlum kawasan tu,
akan melalui kawasan bernama
nakhoda, laksamana dan sebagainya..

sesiapa dapat membantu.
0129067986

on Siapakah nama adik perempuan Raja Melewar yang berkahwin dengan orang biasa?
on 3/10/17
by arief othman
executive at Perodua
Lives in Malaysia

1 comment:

Anonymous said...

salam, tuan.

kalau sungai atau airsungai mengalirnya kotor,maka pergilah kehulunya dan tengok apa puncanya penyebab air dan sungai itu kotor,dan bersihkan,itu untuk alam sekitar yang bersih,hidup pun sihat,udarapun segar dan nyaman,barulah aman sejahtera.

dalam adat,pergi mengadap ketua adat,dimana puncanya berserabut itu.
dan kepada fekah:,al quraan dan al sunnah wajib di buka dan disemak,dan bukan setakat di baca untuk .....sahaja.

orangtua dahulu kata: kalau sesat di hujung jalan,maka baliklah kepangkal jalan.[contoh kepadanya] dan kalau tak jumpa jalan atau serbasalah nak pilih dan cari jalan sebab singbord nya banyak sangat dan mengelirukan,gi jumpa jkr ke,balai polis ke,dan tanyakan arah jalan yang betul kepada @ dari mereka.[faham ke kias lurus ni]. kita manusia islam,dan kat malaysia ni rasanya ramai lagi ulamanya.

tiada aliran hitam dalam dunia ni,dan yang kalau ada ialah perangai hitam manusia yang tak senonoh yang derhaka kepada allah.

inshaallah