-DUA KALIMAH SAHADAH-Dimanakah sandarannya? Apakah jawapannya? Bagaimanakah huraiannya?
SILA BACA KOMENT DAN TERBITAN YANG TERDAHULU UNTUK DAPATKAN MAKLUMAT LEBIH LANJUT .

20140127

Berikut adalah maklumat yang diterima oleh Laman Pahang. Harap ada pihak yang dapat membantu.
----------
Saya
Rahmat bin Abdullah bin Awang Kechik@Malek bin Mohamad,

Emak saya
Ameyah binti Haji Daud,
Saberiah binti Haji Daud adik kepade emak saya

Daud bin Salleh @ Haji Daud bin Mat Salleh,

Dari cerita emak saya Saudara saya
Moyang saya Mat Salleh mula membuat rumah di sebuah Kuala sungai..Sungai Lebam..seberang Sungai Pahang dari Kampung Salong..dapa tahun 1888@1818 saya pun tak ingat dah cerita emak saudara saya

Toki saya dikenali dengan gelaran Orang Kaya Haji Daud.
tambahan.seorng
pawang tanah
pawang buaya...

Rumah yang ada di Sungai Lebam dipagil rumah besar..(Mukin Penyor).
Menjadi tempat persinggahan orang sebelah hulu bermalam.

Sbelum sampai ke pekan..dalam tahun 1940 1980
Haji Daud ada miliki sebuah bot@tokang yg besar..boleh memuatkan 4 keluarga semasa banjir besar tahun 1971..
Bot itu dipanggil Cantik Manis.

Untuk pertanyaan @ info 0199725447

----------

No comments: