-DUA KALIMAH SAHADAH-Dimanakah sandarannya? Apakah jawapannya? Bagaimanakah huraiannya?
SILA BACA KOMENT DAN TERBITAN YANG TERDAHULU UNTUK DAPATKAN MAKLUMAT LEBIH LANJUT .

20150814

Tok Mengkarak, Tok Bayan, Tok Naning, Si Bongkok

Salamun,,,tuan@puan ahli bait@ahli waris nusatara...

yang di sebut sebagai tok mengkarak itu[dipahang]adalah orang yang sama dengan nama yang disebut dimelaka sebagai bendahara tun perak.
tok bayan@syed hashim [ayah tok mengkarak itu adalah adik-beradik dengan sultan muhammad pagar ruyung dan yang disebut sebagai adik perempuan sultan muhammad itu adalah bini tok bayan.

syed kuning@tok naning[orang yang sama]adalah adik beradik dengan tok mengkarak.[syed kuning ini berbini ramai] anak lelaki syed kuning[3 orang]berkhawin dengan anak perempuan[3 orang] tok mengkarak. tok mengkarak tiada anak lelaki,dia hanya mempunyai anak perempuan 3 orang. waris ini di panggil dengan gelaran orang tiga beradik[?]
keluarga@waris hang tuah tidak akan didedahkan,,harap maaf[tiada kebenaran dari kerabatnya]

sultan alauddin shah melaka itu anak tiri sultan mansur shah melaka.berketurunan kepada sibongkok tanjung puteri.[kilaf@kias]
   
Anonymous
on 12/15/14

2 comments:

Anonymous said...

inshaallah...kami dan mereka.

al fatihah[pembuka][surah 1;7ayat]

dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.

perkara yang 20 dan yang 50 perlu dibersihkan dan diasingkan diantara yang hak dan yang batil dan yang telah bersih dari itu dimasukkan kedalam al fatihah.dan dengan itu, al fatihah itu perlu bersih dari fitnah dan bersangka-sangka.

Anonymous said...

inshaallah...kami dan mereka.

al fatihah itu adalah satu surah yang dibaca orang dalam solat.makanya tidak terfikir ke mereka yang surah itu sepatutnya difahami dengan mendalam akan rahsia didalamnya.

al fatihah itu bukan setakat dibaca dengan betul sebutannya,sebaliknya surah itu adalah amat-amat perlu dibuka akan rahsia disebaliknya, mengapa ia wajib dibaca dalam setiap solat.

dalam surah ini,terdapatnya kisahnya ilmu sifat 20 dan didalamnya juga terdapatnya kisahnya solat 50 waktu yang dihadiahkan allah kepada nabi muhammad saw.

perhatikanlah dengan sebenar kebenaran yakin akan urusan didalam surah al fatihah itu,maka dengan itu juga kita,kami dan mereka akan bertemu dengan hajat untuk balik bertemu dengan allah dalam putih bersih sepertimana bermulanya permulaan mahluk dan manusia kali pertama.