INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20130307

J5 tok ular putih bertongkat

assalamualaikum...tuan,
saya waris dari temerloh.
sumber gambar: heathersherpsblog.blogspot

sembah kan salam saya {assalamualaikum} kepada ayah long, to seguntang kedah, pawang diraja imam perang sungai ujung, panglima selendang merah, empat sahabat tuan dan seluruh ketumbuhan balatentera dibelakang tuan.

tuan diangap bertuah kerna ada barisan kumpulan yang bersama berjuang dan mendokong tuan, dibarisan hadapan ada 4 sahabat dan panglima selendang merah dan dibarisan pertahanan ada pawang diraja sungai ujung dan menteri akhir zaman(ayah long) serta to seguntang kedah.

mencari waris raja melaka, apa maksud tuan?. dari susur mana yang tuan cari?. susur mansor shah atau alauddin riayat shah, kerana kedua susur ini berlainan turunnya.

hampa dan kecewa dalam diri tuan itu sepatut nya tidak berlaku, kerana sebutan atau perkataan itu hak saya termasuk juga dendam dan tututan, ini adalah sepatutnya menjadi hak saya untuk diucapkan, bukan tuan.

sebelum tok ular putih bertongkat bertemu muka lagi, saya telah bergerak seorang diri, tak ada bantuan dari sesiapa, yang ada ihsan segelintir sahabat dan waris sahaja. tidak ada barisan hadapan dan barisan pertahanan, cuma moral semata-mata. sehingga dalam 20 tahun itu ,saya difitnah dalam senyap, dibuang dalam senyap dan terpaksa membuang diri untuk sementara waktu. sehingga waris disini diintai orang, waktu itu baru saya bangkit. dengan bersahabat dan berteman kan beberapa orang yang terpaksa diselindungi dari penjejak-penjejak yang sedang memburu.saya tahu risikonya, seperti saya bersendirian bersama sekawan singa didalam sangkar. cuma ada beberapa pilihan sahaja;

[1] membunuh akannya,
[2] menjadi habuan akannya,
[3] menjinak akannya.tetapi saya masih terpaksa berpasak, walaupun tanpa tompang dan tongkat.
oleh itu saya perlu mendapatkan mereka bertiga beradik untuk kata pemutus...

berdamai atau menyuruk hingga hari kiamat bagi waris-waris yang bersengketa
kalau menyuruk; mereka perlu bentangkan jawaban dihadapan ALLAH TA'ALA kerana mereka adalah dikalangan waris ahli bait. dan saya tetap akan cuba berpasak dan menjalankan tugas ini, walaupun tidak berpendokong disekeliling saya. dan antara saya dan tuan tuan, matilah pemisah bagi pertanggungjawaban ini.. insahallah... wallahualam
   
Fri 16-Mar-2012 11:57

20 comments:

zulfadli said...

Assalamualaikum...

Tuan saya berminat untuk tahu lebih lanjut perihal keturunan keluarga diraja Melaka yang pernah memerintah Pahang anak kepada Sultan Mansur Syah Melaka.

LP said...

Harap ada waris yang sudi menjawab.

zulfadli said...

Besar jasa waris diraja Melaka yang pernah memerintah Pahang ini. Kekuatan tenteranya mampu mempertahanan saudara seagama dan sebangsa di Langkasuka. Ketamadunan dan keilmuannya mampu menggubal undang-undang pertama untuk bumi Pahang. Besar harapan jika dapat para waris dari keluarga ini menghubungi saya secara sulit mahupun secara terang-terangan mengikut budi bicara tuan-tuan.

Anonymous said...

Hebatan mereka juga digambarkan dalam penghantaran seramai ... orang tentera yang turut membantu dalam Perang Salib di .....

Anonymous said...

salam...tuan zulfadli,,,

anak sultan mansur ada ramai,,, yang mana yang dimaksudkan oleh tuan.
dan kebanyakan dari jurai dan pecahan keluarga mereka berada dalam pahang.

zulfadli said...

Terima kasih tuan, jurai mana sekalipun yang tampil saya sentiasa alu-alukan. Semoga para waris pertuanan ini dapat berkongsi maklumat bangsa Melayu terdahulu untuk dibuktikan secara akademik sekaligus menangkis fitnah bangsa asing kepada keupayaan bangsa Melayu kita.

zulfadli said...

Saya menyeru segala waris pertuanan Melaka yang mendiami seluruh Pahang ini moga dapat tampil berkongsi maklumat demi menjayakan matlamat bangsa Melayu.Jangan gundah, jangan curiga kerana ia demi amanah nenek moyang kita supaya meletakan maruah bangsa kita seiring dengan bangsa manusia yang lain.

lamanpahang said...

Mohon pihak waris/wakil Sultan Melaka di Pahang nyatakan kepada tuan zulfadli syarat untuk mengadakan pertemuan.

Pihak kami tidak boleh memaksa atau menunjuk atau berkias bagi menunjukkan orangnya bimbang pihak Laman Pahang dikaitkan sebagai penyebab.

Kami hanya membantu sikit-sikit. kalau tersilap nanti kami kena tegur. Silap-silap boleh dibekukan dan dipindah tugas kepada orang lain.

zulfadli said...

Besar harapan saya supaya niat saya dan bantuan yang diberikan oleh Laman Pahang ini tidak dilihat sebagai satu muslihat. Sesungguhnya ini hanyalah usaha tukang kaji dan tukang tulis seperti saya untuk mengambil kira maklumat keseluruhan pihak yang pernah berjasa di bumi Pahang supaya dapat dimuatkan dalam kajian ini. Takut nanti sejarah bangsa Melayu akan berterusan dalam keadaan tidak lengkap berlompang di sana sini sehingga mengelirukan anak cucu Melayu seperti kehendak para bangsa penjajah. Mohon kerjasama dan budi bicara tuan.

Anonymous said...

salam... tuan zulfadli,,,

tugas mereka...[pemegang amanah],,,menyimpan amanah, cerita , susur keturunan@asalnya...mana-mana cucu-cicit yang nak tahu ,perlu mencari dan berjumpa mereka.

tugas kami,,,[pertugas ],,,menjejak mengesahkan dan melindungi waris-waris serta pemegang amanah dan membentangkan usul dan menegur kepada waris,agar jangan bersangka-sangka semata-mata dan mengenal waris serta kerabat[menyambung siratu rahim keluarga... inshaallah,,,dengan pertunjuk,rahmat, izin dan keampunan allah...kami jalankan tugas serta amanah tersebut.

tugas tuan,,,[...?...],,,apa, siapa dan untuk apa@siapa.[tidak sesuai bermuzakarah dalam blog tentang perkara yang tersebut]maaf.

Anonymous said...

kalau tidak faham usah mencari. Kalau pemberi ada muslimat maka berhati hati. hati manusia siapa yang tahu banyak kepentingan duniawi serta peribadi. Kalau dicari sudah ditutupi sudah tidak beerti. maka fahami sendiri kenapa jadi begini. Sebelum dapat senang berjanji apa dapat tidak ditepati maka sumpahan telah dimenterai maaf simpulan tidak boleh dibuka lagi. Ketetapan allah akan pasti semuanya telah terbukti. Lihat serta pandanglah apa yang sudah terjadi maka nya banyak manusia telah dihancuri. Usah dipujuk usah dicari,ketetapan akan pasti. Yang bathil harus dituruni agar bahagia anak cucu nanti. berperang sejak dulu lagi,berjihad itu yang dicari akibat dari mungkir janji.Wahai manusia usah kau takuti kerana itu kehendak ilahi. Yang mana kesilapan dulu tidak mahu diulangi maka hapuskan dari sekarang supaya yang bathil hapus sekali.

zulfadli said...

Yang tersimpul dirungkaikan, yang luka diubati, Yang terlupa diingatkan, yang kosong diberi erti. Yang tertutup dibuka dengan penuh pekerti, yang menerima janji biar bistari supaya tidak menganiaya diri. Ketetapan ALLAH adalah pasti namun bukan semua mengerti. Menafsir ikut pandangan sendiri kelak meneguk rugi. Banyak manusia dihancuri kerana kejahilan sendiri. Malang diri tidak pasti mana yang hak dan mana yang bathil selama ini. Berperang kerana kejahilan diri dan enggan percaya pada redha Illahi. Akhirnya kebenaran akan terserlah kembali dengan kehendak Illahi meskipun ia dibentengi dengan tembok was dan curiga yang tinggi. Sesungguhnya ilmu itu milik ALLAH.

lamanpahang said...

KALAU TIDAK FAHAM USAH MENCARI. Kalau pemberi ada muslimat maka berhati hati. hati manusia siapa yang tahu banyak kepentingan duniawi serta peribadi. Kalau dicari sudah ditutupi sudah tidak beerti. maka fahami sendiri kenapa jadi begini. Sebelum dapat senang berjanji apa dapat tidak ditepati maka sumpahan telah dimenterai maaf simpulan tidak boleh dibuka lagi. Ketetapan allah akan pasti semuanya telah terbukti. Lihat serta pandanglah apa yang sudah terjadi maka nya banyak manusia telah dihancuri. Usah dipujuk usah dicari,ketetapan akan pasti. Yang bathil harus dituruni agar bahagia anak cucu nanti. berperang sejak dulu lagi,berjihad itu yang dicari akibat dari mungkir janji.Wahai manusia usah kau takuti kerana itu kehendak ilahi. Yang mana kesilapan dulu tidak mahu diulangi maka hapuskan dari sekarang supaya yang bathil hapus sekali.
-------
Aku naik saksi tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah dan aku naik saksi sesungguhnya Nabi Muhammad itu adalah pesuruh Allah.

lamanpahang said...

YANG TERSIMPUL DIRUNGKAI, yang luka diubati, Yang terlupa diingatkan, yang kosong diberi erti. Yang tertutup dibuka dengan penuh pekerti, yang menerima janji biar bistari supaya tidak menganiaya diri. Ketetapan ALLAH adalah pasti namun bukan semua mengerti. Menafsir ikut pandangan sendiri kelak meneguk rugi. Banyak manusia dihancuri kerana kejahilan sendiri. Malang diri tidak pasti mana yang hak dan mana yang bathil selama ini. Berperang kerana kejahilan diri dan enggan percaya pada redha Illahi. Akhirnya kebenaran akan terserlah kembali dengan kehendak Illahi meskipun ia dibentengi dengan tembok was dan curiga yang tinggi. Sesungguhnya ilmu itu milik ALLAH.
-------
Aku naik saksi tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah dan aku naik saksi sesungguhnya Nabi Muhammad itu adalah pesuruh Allah.

Anonymous said...

Apa daaaa....cakap belit2 mcm ular. Puiiiiiii

lp said...

Anonymous said...

Apa daaaa....cakap belit2 mcm ular. Puiiiiiii

03:04
----------------

Tuan 'Anonymous' adalah orang yang amat hebat disisi Allah SWT. Sebab itu mampu meludah 'Puiiiiiii' kepada saya. Mungkin kerana tuan amat hebat dan saya amat keji dan hina sehingga layak di ludah 'Puiiiiiii' oleh tuan.

DENGAN INI SAYA MENARIK DIRI DARI MENJADI ADMIN Laman Pahang. Saya akan menutup Blog ini bermula bulan puasa. Supaya 'Puiiiiiii' dan ludah ini tidak berpanjangan. Bagi mengelakkan buruk sangka sesama kita. Sekian.


Anonymous said...

Assalamu'alaikum,

Tuan,

Sekiranya blog ini ditutup,sukarlah bagi kami (generasi muda) mengetahui khazanah & sejarah negeri Pahang...

lp said...

Bergantung kepada ADMIN baru saya.

Yang diludah "Puiiiiiii" tu adalah semasa tugas ADMIN sebelum saya.

Tapi saya kena tanggung semua apa yang ADMIN lama jawab/tulis.

Kalau tak nak tanggung, kena lepaskan tugas ADMIN ini.

Bila diri dah tua, banyak benda saya tak suka buat dan tak suka dengar.

Hari ini adaalah hari yang terbaik bagi saya untuk menutup Blog Laman Pahang.

Maafkan saya atas segala salah silap saya yang ada selama mentadbir (bukan menulis) blog ini. Maafkan juga salah silap ADMIN2 sebelum ini.

Moga Allah SWT sentiasa memberi hidayah kepada kita semua. Harap kita dapat berpuasa dalam erti sebenar-sebenar puasa.

Sekian, mohon ampun.

Putera Ah QUI Tok Bak Kata PEpatah said...

salam,salaman.
jgn berselisih....
kami generasi kecil2 ni payah nk sambung jarul yg tk disalut...
tidak berpokok apalagi berbuah...
benih ada tapi tk tahu tanam....
saya nk bergabung dgn orang pahang boleh?
saya orng sabah islam dinama sehaja...
belum ketemu jati didlm diri sejati...
mari mebantu kami...
ayam berkokok kenampak malaikat disambung dgn doa...
Dgn Nama ALLAH MAHA suci...

KAMI TIDAK BERBUDI TIDAK BERBAKTI KEPADA TANAH TUMPAH DARAHKU TAPI DIA YG SEBENAR...
TIDAK TAHU ASL USUL KU .....
TAPI ADA MU SUDAH MEMADAI....
SEMOGA DIPIMPIM DIRAHMATI DIKASIHI...

Anonymous said...

salamun...tuan@puan ahli bait2ahli waris nusatara,,,

kilaf@kiasnya kepada...

kami tetap menerima orang dari mana sekalipun datang mereka.nusatara itu amat luas kawasannya, dan gabungan susur galurnya amat-amat ramai dengan berbagai-bagai suku bangsa.

urusan ini tidak lah berbelit-belit seperti yang disangkakan,lagikan al quraan dan al hadis itu pun orang boleh baca dan faham,inikan pula bahasa melayu.

orang putih tu dapat pergi ke bulan atas sebab di mengkaji al quraan[dalam bab falak],makakan orang disini masih berkelahi bab tengok anak bulan bila nak menentukan puasa dan raya.(ada akai ke).