INFO YANG DITERBITKAN MUNGKIN SEADANYA PADA TARIKH DITULIS. TARIKH DITULIS TIDAK SAMA DENGAN TARIKH DITERBITKAN. PERTAMBAHAN ATAU PERUBAHAN TERHADAP INFO TERSEBUT DITULIS DAN DITERBITKAN PADA TARIKH-TARIKH YANG SETERUSNYA. Contoh: 'ORANGNYA' DITERBITKAN DAHULU TETAPI 'CERITANYA' DITERBITKAN KEMUDIAN. SILA BANTU MEMBANTU SESAMA SENDIRI dalam MENCARI keturunan, keilmuan dan ketuhanan.
SIAP 3/26/15 rUKUN iSLAM (Kulit)
SAMBUNG 3/26/15 tUJUH cONTOH fITNAH
[Belajar Al Quran]

20130304

F13 Ada ramai lagi pemegang amanah dan petugas


ADA ramai lagi pemegang amanah/petugas diluar sana
(mereka asal dan bertugas  di seluruh pelusuk negeri nusatara).

Mereka tidak mengenal antara satu dengan lain 
dan mereka ini kebanyakannya tidak mengenal akan amanah 
dan tugas atas diri mereka (tidak tahu siapa diri ), 
walaupun ada yang menjaga mereka 
dan mereka tidak pernah hendak bertanya akan hal wajib mutlak 
dan hal wajib amanah atas diri mereka kepada penjaga 
dan orang yang mengawasi diri.

Kebanyakan dari mereka bertanya akan hal rezeki 
dan kesihatan sahaja 
dan ada dikalangan mereka itu yang menyalah gunakan 
akan kemudahan yang dianugerahkan pada diri mereka 
dengan perkara yang tahyul 
dan menyebabkan diri mereka terjerumus 
dikalangan cerdik bodoh sombong.

5 comments:

Anonymous said...

Assalammualaikum admin Laman Pahang.

Saya amat teruja atas Nukilan cerita serta pengalaman tuan. Memang sebenarnya hakikat mencari susur galur tapi yang dicari itu bukan semua nya memiliki hak yang asal. Semua ini datangnya dari allah tapi bukan semua yang berhak tahu hakikat yang sebenarnya. Manusia sekarang cuma pandai menyanjung keturunan. Tapi bagi mencari yang mengerti amat sulit. Jangan lah di ceritakan terlalu banyak, jangan diungkaikan keterlaluan kerana manusia sekarang hanya mencari kedunian dari mencari hakiki. Dalam mencari yang hak membuang yang bathil itu hakikat yang sebenarnya yang dituntut oleh oleh nenek moyang kita terhadap anak2 cucunya. dunia hanya seketika yanng tidak akan bawa mati termasuk amanat yang kamu cari sebenarnya. Hanya takwa iman serta persaudaraan itu yang penting. Merapatkan silaratul rahi sama seperti kita merapatkan lagi serta menguatkan iman serta menambahkan ilmu. Itu dari luarannya iaitu lakonan DUNIAnya. Justeru itu yang pentingnya khsyaf seseorang itu untuk menenpatkan iman terhadap segala kuasa yang ada agar tidak terlerai serta dapat dimanfaatkan untuk masa kini. Sememangnya zaman berubah maka kita sebagai anak cucu ini tugasnya membentuk serta mendoakan semua generasi Pahang agar selamat Dunia akhirat... Maka carilah ia yang mana tersimpannya ia seperti Rahsia allah,( RAHSIA DALAM RAHSIA). Muga hajat anda akan ketemu suatu hari nanti maka jawapan yang sebenarnya kamu akan faham suatu hari nanti tetapi berhati hatilah kerana iblis sentiasa ingin menyesatkan manusia itu.... Assalammuaalaikum.

Anonymous said...

salam...tugas mereka adalah membuka dan membentangkan kepada waris-waris akan dudukperkara yang sebenar.
memang akan ada diantara waris-waris yang akan terkilan terasa hati tetapi usul yang tersebut dikisah dan diterjemahkan adalah bagi menyedarkan amanah yang dipertanggungjawabkan kepada ahli bait dan ahli waris nusatara telah lama tidak dijalankan oleh mereka.
ini bukanlah tugas untuksuka-suka.
amanah ini telah terhenti lebihkurang 300 tahun atas sebab waris-waris iniberkelahi dan dendam-mendemiantara satu sama lain

maaf,,,denganalasan sebegini...





LP said...

Betulah apa yang ditulis. Marilah kita mula bertugas.

Mohd Aidill said...

rasanya mcm dpt dibantu..

lp said...

" Muga hajat anda akan ketemu suatu hari nanti maka jawapan yang sebenarnya kamu akan faham suatu hari nanti tetapi berhati hatilah kerana iblis sentiasa ingin menyesatkan manusia itu "

Jika tuan maksudkan 'hajat anda' adalah pihak saya ... saya AMAT tidak setuju.

Kini saya faham kenapa Admin sebelum saya (tak tau dah berapa orang) terkilan dengan macam-macam tuduhan.

Saya hanya tukang terbit bukan tukang tulis atau tukang jawab. Ada tukang tulis yang saya tidak kenal.

Kepada tuan tanpa nama jangan kata 'hajat saya'. ikut admin dahulu memang nak tutup terus blog ini. Saya tau admin-admin lama tentu membaca tulisan ini. Tentu mereka akan kata 'kena dan admin baru ni'.

Saya bersetuju menjalankan tugas ini kerana hendek memberi ruang kepada pembaca Laman Pahang bertukar-tukar pendapat. Bukan bercakar-cakar sesama kita.

Saya terpaksa mengundur diri. kalau tiada pengganti Blog Laman Pahang akan ditutup bermula pada bulan puasa.

Sekian.