-DUA KALIMAH SAHADAH-Dimanakah sandarannya? Apakah jawapannya? Bagaimanakah huraiannya?
SILA BACA KOMENT DAN TERBITAN YANG TERDAHULU UNTUK DAPATKAN MAKLUMAT LEBIH LANJUT .

20160512

Mencari keturunan Tambusai yang turun ke Malaya

salam semua

sebenarnya saya masih lagi mencari salah silah keluarga belah ayah saya.

ayah saya katakan yang kami ni dari keturunan tambusai yang turun ke malaya daripada datuk saya dengan tiga orang adik beradik yang lain dan moyang kami juga kacukan dengan arab.

bila saya mengkaji lagi dalam tambusai ini ada kene mengena dengan pangaruyung.

siapa-siapa yang berketurunan tambusai disini harap-harap kita boleh jumpe di mana-mana sebab maklumat yang saya dapat dari ayah saya tak berape membantu untuk jejak salasilah keluarga saya.

ssys tinggal di area hulu selangor. kepada sesiapa yang membaca komen ini dan turut mencari salasilah ataupun tahu apa-apa bolehlah berhubung dengan saya melalui email nazadeen07@gmail.com.

terima kasih

naza deen
on 5/11/16

11 comments:

Unknown said...

Saya keturunan tembusai
Tapi belah opah

Rudy said...

saya keturunan tembusai. fb:
Raffedi Hj Abdul Talib

Anonymous said...

Saya belah abah

Sufian said...

Ada tak sesiapa yg tahu anak2 tuanku tembusai nama apa. Saya juga sedang mencari salasilah keturunan sebelah bapa yg dikatakan berasal dari keturunan minangkabau yang telah melarikan diri bersama tuanku tembusai sekitar tahun 1800 an selepas tewas dalam perang melawan belanda.

Unknown said...

Syketurunan temusai dri sg.tukang sidin telok intan.jika perlu hubungi sy tokdin 013 6183887 tk.

Unknown said...

Syketurunan temusai dri sg.tukang sidin telok intan.jika perlu hubungi sy tokdin 013 6183887 tk.

Unknown said...

Saya keturunan temusai belah bapa . Nenek saya asal dari indonesia . Saya pon dok mencari salasilah keturunan temusai . Sbb rasa mcm menarik

Anonymous said...

Boleh refer kat Kg Chubadak,Padang Balang dan area yg berdekatan situ,situ kebanyakan keturunan Halimah Tambusai. Saya pun sama tapi dari sebelah ibu. Google je Madrasah Bakariah.

Anonymous said...

https://youtu.be/Hi_zcGpHupo

Mapley said...

Saya keturunan tambusai belah Ayah

Nurhidayu said...
This comment has been removed by the author.