-DUA KALIMAH SAHADAH-Dimanakah sandarannya? Apakah jawapannya? Bagaimanakah huraiannya?
SILA BACA KOMENT DAN TERBITAN YANG TERDAHULU UNTUK DAPATKAN MAKLUMAT LEBIH LANJUT .

20190827

Zabedah binti Ismail

saya diberitahu oleh nenek saya bahawa datuk saya adalah keturunan kedua/ketiga dari raja pagaruyung beliau lari ke Tanah Melayu pd tahun19…
(saya tak tahu sebab tidak diberitahu)
nenek saya mengetahui datuk saya keturunan raja pagaruyung semasa keberangkatan tengku rahimah ke selangor,

dimana ayahanda tengku rahimah mencari abangnya iaitu datuk saya.

nama datuk saya ialah tengku sulung bin kasim itupun semasa beliau berubat kerana mendapat ketulahan kerana tidak mengaku bahawa beliau adalah keturunan raja.

saya tak ada banyak info tentang keturunan datuk saya keketurunan diraja.sekarang cuma gambar datuk saya sahaja yang ada.semasa ibu saya masih ada keris kebesaran diraja ada tetapi pabila ibu saya meninggal dunia keris itu ghaib dengan sendirinya.

saya memohon jasa baik pihak keturunan pagaruyung dapat mencari salalsilah keturunan datuk saya kerana saya ingin mengetahui siapa nama ibu datuk saya dan nama sebenar ayah datuk saya.bukan apa cuma ingin mengetahui sahaja

saya Zabedah binti Ismail

1 comment:

Anonymous said...

salam;

maaf; puan hanya nak tahu je ke?,dan tak nak ke menyambung siraturahim dengan waris lain?.kami tidak berjanji untuk mendapatkannya,sebab ia mengambik masa untuk pencarian tu,itu pun selepas pertugas pihak kami menjalankan kerja harian mencari rezeki mereka dahulu. maaf.

inshaallah.